مواد اولیه فرش دستبافت در بازار کمیاب شده است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف تبریز گفت: مواد اولیه فرش دستبافت در بازار کمیاب شده و یا سه برابر قیمت واقعی فروخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «اسماعیل چمنی» امروز در همایش بررسی مشکلات صنعت فرش آذربایجان شرقی با اشاره به برخی از مشکلات قالیبافان استان اظهار داشت: طی ماه های گذشته مواد اولیه فرش دستبافت در بازار کمیاب شده و یا سه برابر قیمت واقعی فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف تبریز با تأکید بر رفع مشکلات جامعه قالی بافی آذربایجان ادامه داد: باید راهکاری برای کاهش قیمت مواد اولیه فرش و عدم صدمه به اشتغال و معیشت تولیدکنندگان فرش دستبافت اندیشیده شود.

چمنی افزود: 1100 کارگاه فعال بافنده، 400 واحد پرداخت فرش، 400 واحد رفوگری، 95 واحد قالی‌شویی، 2200 واحد عرضه قالی در استان فعال است که در مجموع حدود 200 هزار شاغل دارد و باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

وی با اشاره به این‌که بیش از 500 هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی از صنعت فرش و زنجیره تأمین و توزیع و صادرات آن ارتزاق می‌کنند، افزود:  35 درصد تولید و صادرات در این استان است ولی 12 درصد بیمه قالیبافی مربوط به استان می باشد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف تبریز با بیان این‌که آمریکا با 30 درصد و ارزش 126 میلیون دلار بزرگترین مقصد صادراتی فرش تبریز است، گفت: مقصد اصلی صادرات بعد از آمریکا به‌ترتیب آلمان، لبنان، انگلیس، ژاپن، امارات، پاکستان، آفریقای جنوبی، ایتالیا، استرالیا و کانادا است.

کد خبر 785062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha