محافل انس با قرآن در مساجد آذربایجا‌ن‌شرقی برگزار می‌شود

همزمان با ماه مبارک رمضان و با حضور ۱۲ قاری ممتاز استانی و کشوری؛ مساجد و امامزادگان میزبان محافل انس با قرآن خواهند بود.

«حسین عزیز علی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز گفت: آیین ترتیل خوانی یکی از برنامه های مهم این اداره کل است که همه ساله همزمان با ایام ماه نزول قرآن برگزار می شود و از استقبال بالای مردم برخوردار است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در خصوص نحوه برگزاری این مراسم گفت: ترتیل خوانی قرآن کریم همانند سالهای گذشته با حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی امسال نیز در ۱۰ امامزاده استان از جمله امامزاده سید حمزه تبریز امامزاده سید ابراهیم مرند و امام زاده سید اسماعیل میانه برگزار خواهد شد.

عزیز علی افزود: طبق برنامه ریزیهای قبلی و تشکیل جلسات ویژه با هیأت امنای مساجد، در بیش از ۱۵ مسجد استان قرآن کریم ترتیل خوانی خواهد شد تا روزه داران گرامی بتوانند در نزدیک ترین محل دسترسی منازل خود به خواندن کلام الهی درماه مبارک رمضان بپردازند.

وی گفت: رمضان ماه نزول قرآن است و هر چه بتوانیم انس با قرآن را در این ماه در بین خانواده ها ترویج دهیم توانسته ایم به اهداف قرآنی و جذب جوانان به قرآن نزدیک تر شویم، چرا که تنها نیاز امروز جامعه ما ترویج سبک زندگی قرآنی است تا نسلی با هویت اسلامی ایرانی تربیت شود.

عزیز علی همچنین از برگزاری محافل انس با قرآن بعد از افطار در ماه رمضان خبر داد و گفت: در این مراسم هم که در طول ایام ماه مبارک در تبریز و شهرستانها استان برگزار خواهد شد از ۱۲ قاری ممتاز استانی و کشوری و همچنین یک قاری بین المللی دعوت شده تا در محافل انس با قرآن حضور به هم رسانند.

کد خبر 787736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha