فعالیت ۴۵۰ گروه جهادی در آذربایجان شرقی / مساجد محور فعالیت‌های جهادی بسیجیان است

اسکندری گفت: مساجد تاثیرگذارترین و بزرگترین ظرفیت موجود در خدمت‌رسانی به محرومان و اقدامات جهادی در راستای آبادانی کشور شناخته می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سرهنگ «محمد اسکندری» با اشاره به فعالیت 450 گروه جهادی شناسنامه دار در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: از این تعداد گروه جهادی، 144 گروه در سال گذشته فعال و به استعداد 100 هزار و 347 نفر - ساعت به مناطق مختلف برای محرومیت زدایی اعزام شدند.

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی ادامه داد: بر همین اساس طی پارسال 267 تیم مجهز پزشکی و درمانی نیز در قالب گروه های جهادی به مناطق محروم آذربایجان شرقی اعزام شدند و خدمات رایگان پزشکی به محرومان جامعه ارایه کردند.

وی، کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی، اجرای طرح های بهداشتی و درمانی، ترویج اقتصاد روستایی، ارایه تسهیلات برای کارآفرینان روستایی، اشتغال زایی، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها، کمک به رونق دامداری و دامپروری، حمایت از ایجاد و تجهیز واحدهای زودبازده و کوچک کشاورزی، زراعی و گلخانه ای را از اقدامات بسیج سازندگی اعلام کرد.

اسکندری با اشاره به فعالیت های مختلف بسیج سازندگی در قالب گروه های جهادی، کاهش هزینه های دولت در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در مناطق روستایی و محروم را مزیت مهم و اصلی این مجموعه دانست و افزود: یکی از رویکردهای اصلی این سازمان در سال جاری توجه به ایجاد گروه های جهادی در مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه تلاش می کند تا مساجد استان را به کانون خدمت رسانی بهینه به احاد مردم و رفع مشکلات آنها تبدیل کند. در حال حاضر یکی از مهمترین نیازهای مردم رفع مشکلات محله ای آنها در مناطق مختلف شهرها و مساجد تاثیرگذارترین و بزرگترین ظرفیت موجود در این زمینه است.

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی افزود: اقدامات و امکانات لازم برای بسترسازی این رویکرد جدید در مساجد محلات از سوی بسیج سازندگی آذربایجان شرقی فراهم شده است تا این مکان های مقدس نقش محوری در رفع مشکلات مردمی در قالب گروه های جهادی بر عهده بگیرند.

اسکندری اضافه کرد: در این زمینه برنامه ریزی برای راه اندازی تعداد دو هزار گروه جهادی در مساجد آذربایجان شرقی به انجام رسیده تا شعار «هر مسجد یک خانه محروم» را عملی کنیم.

وی فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی را یکی از کارنامه های مطلوب بسیج سازندگی آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد: سال گذشته تعداد 319 واحد کوچک با تسهیلات ارزان قیمت به میزان 32 میلیارد و 642 میلیون ریال با اشتغالزایی 510 نفر توسط این نهاد به انجام رسید.

کد خبر 787750

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha