برجامی که هزینه‌اش تنها به عهده ایران باشد، باطل است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: ما از برجام خارج نشده‌ایم؛ ولی نمی‌شود برجامی باشد که ما هزینه‌اش را پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سالگرد خروج یک جانبه آمریکا از توافق برجام اظهار داشت: براساس شورای عالی امنیت ملی، ایران برخی اقدامات در توافق برجام را متوقف می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: طبق این بیانیه کشورمان خود را متعهد به رعایت و نگهداری ذخایر اورانیوم غنی شده و آب سنگین نمی‌داند و مهلت ۶۰ روزه به کشورهای باقیمانده در برجام برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی داده شده است؛ در صورت هر گاه خواسته ما تامین می‌شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که نوبت کشورهای باقیمانده در برجام است که حسن نیت خود را ثابت کنند، تصریح کرد: استراتژی نظام اسلامی ایران؛ تعهد در برابر تعهد و اقدام در برابر اقدام است چراکه از ابتدا آمریکا می‌خواست تا با خروج از برجام، ایران را وادار کند تا ایران هم از برجام خارج شود و بلافاصله پرونده را به شورای امنیت ببرد.

وی با تأکید بر این‌که ایران در زمین آمریکا بازی نکرده و اروپا در عمل تعهداتش به ویژه در بخش اقتصادی ناتوان ظاهر شده است، افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها و بارها اقدامات ایران را تایید کرده است؛ اما متاسفانه این کشورها اقدامات متقابل خوب و در شان دولت و ملت ایران نداشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که اولین قدم متقابل که قاطع و به جا هم بود؛ برداشته شد، افزود: همانطور که همیشه گفته شده، ما آغازگر هیچ جنگی نبوده و نخواهیم بود، اما به کشورهای طرف برجام پیغام داریم که اگر این اقدام ما را بهانه ارسال پرونده ایران به شورای امنیت ملی بدانند، قطعاً با اقدام فوری ایران مواجه خواهند شد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: ما از برجام خارج نشده‌ایم؛ ولی نمی‌شود برجامی باشد که ما هزینه‌اش را پرداخت کنیم و هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد تا برجام به توافق برد- باخت تبدیل شود و اگر برجامی باشد یا باید بُرد- بُرد باشد یا باخت- باخت. تاکنون ایران به تمام تعهدات در چارچوب برجام عمل کرده و گزارش‌های تاییدآمیز آژانش گواه بر این مدعاست.

وی ادامه داد: ضمن حمایت قاطع از بیانیه خوب و به جای شورای امنیت ملی، از کشورهای باقیمانده برجام خصوصاث اروپایی‌ها می‌خواهیم تا از فرصت ۶۰ روزه‌ای که اختیار آنها گذاشته شده، استفاده کنند و تعهدات خود در زمینه اجرای برجام و عملی‌سازی آن تلاش کنند.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجاوز دو روزه رژیم صهیونیستی به غزه و پیروزی محور مقاومت اظهار داشت: اگرچه این تجاوزهای وحشیانه به زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی و شهرهای فلسطینی در نوار غزه آسیب رساند، اما گروه‌های مقاومت در مقابل این تجاوزها دست بسته نبوده و مناطق صهیونیستی را با صدها موشک مورد حمله قرار دادند.

امام جمعه تبریز افزود: تجربه نشان داده که تجاوزات رژیم صهیونیستی برای آخرین بار نیست و باز هم تکرار می‌شود، از این‌رو مردم ایران این اقدامات رژیم کودک‌کش را محکوم کرده و از تمام نهادهای بین‌المللی که ادعای حقوق بشر داشته و ادعایشان گوش فلک را کر کرده است، انتظار داریم تا این رژیم را به عنوان متجاوز جنگی اعلام کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به حادثه آتش‌سوزی بازار تبریز، اظهار داشت: آتش‌نشانان با دل دریایی به دل آتش زده و تاریخ فاخر را از شعله‌های خشمگین نجات دادند. صحنه‌های فداکارانه که بخشی از آن را با چشم خود دیدم، جای شکر و قدردانی داشت.

آل هاشم کمبود امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی در تبریز را یادآور شد و گفت: از شهرداری و شورا می‌خواهیم نسبت به بروز کردن تجهیزات تلاش کنند چراکه الان به پله‌های با ارتفاع بلند نیاز داریم. از سوی دیگر صاحبان بیمه باید برای رفع مشکلات بیمه‌ای آسیب‌دیدگان تلاش کنند.

کد خبر 788411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha