حمایت از آثار فاخر جریان ساز و افق گشا و حمایت از آثار مکتوب قرآنی به عنوان هدف گذاری این اداره کل است

جوادیان زاده با اشاره به برنامه های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: حمایت از آثار فاخر جریان ساز و افق گشا و حمایت از آثار مکتوب قرآنی به عنوان هدف گذاری این اداره کل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ « مجید جوادیان‌زاده» در مراسم افتتاحیه نمایشگاه علوم قرآنی یزد گفت: سال گذشته بهار فعالیت ها قرآنی در استان یزد بود.

 

وی گفت: یکی از وظایف ذاتی و مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سایر نهادها حوزه فعالیت های قرآنی است که در بخش های مختلف این فعالیت ها صورت می گیرد.

 

وی افزود: سال گذشته مجموعه متعددی از فعالیت های قرآنی صورت گرفت که هماهنگی این فعالیت ها در قالب شورای توسعه فعالیت های قرآنی و شورای فرهنگ عمومی استان شکل گرفت که از این فعالیت ها به عنوان بهار فعالیت های قرآنی در استان نام برد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: حضور بیش از 8 هزار نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم، جشنواره ملی نقاشی خط آیات، ترویج حفظ جز 30 در حوزه عمومی و دانش آموزی به عنوان یکی از هدف گذاری های ملی، جشنواره قرانی مدهامتان کانون های مساجدبا حضور بیش از 1500 نفر ، حمایت از چاپ و خرید کتاب های قرآنی  از جمله این فعالیت ها بوده است.

 

جوادیان‌زاده تصریح کرد: شکل کوچک شده از تمامی فعالیت‌های این اداره کل در زمینه‌های قرآنی امروز در نمایشگاه علوم قرآنی ارائه می‌شود که در سه بخش غرفه ها در بیش از 20 غرفه، فعالیت های اعتقادی ، فرهنگی، هنری و آموزشی، نمایشگاه تخصصی کتب علوم قرآنی در بیش از 4 هزار عنوان کتاب تخفیف تا 50 درصد ارائه می شود.

 

وی ادامه داد: برنامه‌های جنبی این نمایشگاه را می‌توان از محفل انس با قرآن با حضور قاریان برتر کشوری و استانی و جامعه قرآن استان و محفل رمضان برگزار می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد عنوان کرد:  امسال یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده است که این برند برای ما تکلیفی در زمینه آثار مکتوب قرآنی ایجاد کرده است و در این زمینه افزایش نمایشگاه‌های تخصصی آثار مکتوب در حوزه های قرآن و عترت در سال 98 و حمایت از آثار فاخر جریان ساز و افق گشا و حمایت از آثار مکتوب قرآنیرا هدف گذاری کرده ایم.

 

کد خبر 790263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha