حوزه علمیه دیگری در شهرستان مراغه احداث می‌شود

حجت الاسلام مطهری گفت: احداث حوزه علمیه جدید در قالب طرح توسعه فضاهای فرهنگی، دینی و اجتماعی امامزاده سیدابراهیم شهرستان مراغه پیش بینی شده است.

حجت الاسلام «محمد مطهری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: اجرای طرح جامع توسعه امامزاده سید ابراهیم مراغه از سال ۹۶ و با هفت میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و با سه هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا آغاز شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه ادامه داد: برای این منظور در سال گذشته حدود ۱.۲ میلیارد تومان از محل درآمدهای آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع) هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح فضاهای مختلفی از جمله فضاهای فرهنگی، اجتماعی و تفریحی شامل حوزه علمیه، درمانگاه، مجموعه فرهنگی و اداری، زائرسرا، کشتارگاه، سردخانه، صحن اصلی امامزاده، پارکینگ و همچنین شبستان طراحی شده است.

حجت الاسلام مطهری گفت: با بهره برداری از این طرح بزرگ، زیرساخت های مناسبی برای بهره مندی زائران این امامزاده به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در جنوب استان فراهم خواهد شد. نوروز امسال و در قالب طرح آرامش بهاری، بیش از ۲۰ هزار نفر از این امامزاده زیارت و بازدید کردند.

وی با بیان این‌که امامزاده سید محمد  نیز از امامزادگان شاخص کشوری است ادامه داد: با توجه به برگزاری آیین های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در این مکان متبرکه، احداث پارکینگ برای آن ضروری است.

کد خبر 790758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha