آذربایجان یکصدا آرمان آزادی فلسطین را فریاد زد

امروز آذربایجانی‌ها یکپارچه بار برای تحقق آرمان فلسطین، لبیک به فراخوان رهبری گفتند و با اعلام حمایت از مواضع اصولی اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین؛ فریاد نابودی رژیم صهیونیستی سر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی روز جهانی قدس در تبریز صبح امروز از مساجد، محلات و خیابان های منتهی به سه راهی مصلای اعظم امام خمینی(ره) آغاز و با تجمع بزرگ اقشار مختلف مردم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین پیگیری شد.

این مراسم با حضور وسیع طیف‌های مختلف مردم تبریز، با شعارهای کوبنده در راستای حمایت از حقوق ملت فلسطین، محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس و رد معامله قرن همراه بود، یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه در تجمع آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تبریز، حضور پرشور و پرانرژی جوانان و نوجوانانی بود که با زبان روزه فریاد ضدصهیونیستی سر می دادند.

امروز مردم روزه‌دار تبریز همزمان با مردم سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند آزادخواهی را به تأسی از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) آموخته اند و امید دارند تا با یاری مظلومان فلسطینی نور امید در دل خواهران و برادران دینی خود بدمند و نشان دهند استقامت در برابر مستکبران عالم تنها راه تحقق آرمان آزادی فلسطین است.

بنابر این گزارش، مردم استان آذربایجان‌شرقی امروز در حالی حضوری حداکثری در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند که منطقه خاورمیانه با سیاست‌های خصمانه آمریکا و راهبرد تفرقه افکنانه صهیونیست‌ها در کانون توجه افکار عمومی جهان است. این حضور بار دیگر نشان داد که مردم تبریز همواره در حمایت از مظلومان عالم عقب نمی نشیند.

امروز خیابان‌های شهر تبریز یک صدا فریاد بر سر ظالمانی شدند که خون مظلومان فلسطینی را به ناحق ریخته و دست‌هایی آلوده به خون کودکان و زنان قدس شریف دارند، مردم تبریز امروز با دلی آکدنه از عطر ایمان به دادخواهی مردم فلسطین آمدند تا بگویند؛ فلسطین آرمان فراموش نشدنی نه تنها مسلمانان؛ بلکه همه آزادیخواهان عالم است.

مردم آذربایجان پرچم فلسطین را امروز با افتخار در دست گرفته‌ و فریاد زدند؛ «قدس شریف پاره تن اسلام است» روزه‌داران تبریزی از پیر و جوان و خردسال آمدند و در راهپیمایی روز قدس حضوری گسترده و باشکوه پیدا کردند تا نشان دهند قدس؛ نمادی از مقاومت و ایستادگی مظلومان جهان است.

امروز آذربایجانی‌ها یکپارچه بار برای تحقق آرمان فلسطین، لبیک به فراخوان رهبری گفتند و با اعلام حمایت از مواضع اصولی اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین؛ فریاد نابودی رژیم صهیونیستی سر دادند و بر عزم و اراده راسخ خود در حمایت از انتفاضه مردم مسلمان فلسطین تا رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها تاکید کردند.

تبریزی‌ها در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس، همبستگی مسلمانان و وحدت امت اسلامی را لازمه تقویت انتفاضه مردم فلسطین و پیروزی در مقابل صهیونیست‌ها دانستند و با سر دادن شعارهایی توطئه ننگین «معامله قرن» رژیم آل سعود و امارات را محکوم کردند.

بنابر این گزارش، گستردگی تصویر مقام عظمای ولایت و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، سیدحسن نصرالله، پرچم ایران، حزب‌الله لبنان و فلسطین در دست راهپیمایان روز جهانی قدس، به راهپیمایی امسال رنگی تازه بخشیده بود و دست نوشته‌هایی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در دست عده‌ای از راهپیمایان خودنمایی می‌کرد.

جوانان تبریزی با حضور پرشور و گسترده که می‌توان از ویژگی‌های راهپیمایی امسال روز جهانی قدس در تبریز دانست، با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «القدس لنا و ای قدس می‌آییم » و سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا حمایت خود را از انتفاضه فلسطین اعلام کردند.

جوانان تبریزی همچنین با شعار یاایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا و ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده، مرگ بر آل‌سعود و تکفیری بر اتحاد مسلمانان برای رهایی قدس تاکید کردند و دوشادوش دیگر اقشار قابت کردند که آرمان قدس شریف نسل به نسل و سینه و به سینه انتقال خواهد یافت.

گفتنی است، راهپیمایان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان پس از طی مسیرهای منتهی به مصلای امام خمینی(ره) تبریز؛ تجمعی باشکوه بزرگار کردند و در نهایت پس از شنیدن سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری؛ با فریادهای تکبیر خود قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس در تبریز را تأیید کردند.

کد خبر 796149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha