عملیات اجرایی پروژه های حوزه معاونت حفاظت و امور اراضی جنوب کرمان آغاز شد

حمزه احمدی، گفت: عملیات اجرایی ۲۰ میلیارد ریال پروژه های حوزه این معاونت در سطح عرصه های منابع طبیعی جنوب کرمان، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ( سال ۹۸) آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، « حمزه احمدی» سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، گفت: عملیات اجرایی 20 میلیارد ریال پروژه های حوزه این معاونت در سطح عرصه های منابع طبیعی جنوب کرمان، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ( سال 98) آغاز شده است.

حمزه احمدی، با بیان این مطلب که اجرای این پروژه ها در راستای عنایات ویژه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به امر حفاظت و حمایت از عرصه های منابع طبیعی است، اضافه کرد: این پروژه ها شامل گیاهپزشکی، اجرای کمربند حفاظتی و تغییر الگوی مصرف سوخت است.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل با اشاره به این که اجرای پروژه های گیاهپزشکی در قالب پیش آگاهی، پیشگیری و کنترل آفات و بیماری های جنگلی و مرتعی است، افزود: این پروژه ها به صورت مبارزه مکانیکی با گیاه نیمه انگلی لورانتوس و مقابله با خسارات ناشی از آفت تشی بوده که در سطح بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از جنگل های جنوب کرمان و با اعتبار 5 میلیارد و 440 میلیون ریال آغاز شده است.

 وی، در ادامه اظهار کرد: هدف از اجرای پروژه های کمربند حفاظتی در واقع شناسایی و تفکیک اراضی ملی از مستثنیات قانونی مردم و به تبع آن جلوگیری از تجاوز و تصرف اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی است.

احمدی، با بیان این نکته که عملیات کمربند حفاظتی به شیوه احداث بنچ مارک در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات اجرا می شود، عنوان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی این پروژه ها به طول 36 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 730 میلیون ریال آغاز شده است. 

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، ضمن اشاره به ضرورت تغییر الگوی مصرف سوخت، ابراز داشت: در همین راستا به منظور حفاظت از عرصه های جنگلی و مرتعی که جوامع روستایی در مجاورت آنها قرار دارند اقدام به توزیع رایگان تنور گازی و آبگرمکن خورشیدی کرده ایم تا جوامع محلی و بهره برداران منابع طبیعی به منظور تأمین سوخت مورد نیاز خود از سوخت های فسیلی و یا انرژی خورشیدی به عنوان انرژی پاک، به جای هیزم استفاده کنند. 

وی، در پایان بیان داشت: اجرای پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت نیز در سطح شهرستان های جنوب کرمان و با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و830 میلیون ریال در حال اجرا بوده که در مجموع با اجرای کلیه پروژه های فوق، شاخص حفاظتی عرصه های منابع طبیعی جنوب کرمان بیش از پیش ارتقاء می یابد.

 

کد خبر 799966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha