نصب دستگاه‌های ارز دیجیتال در برخی مساجد؛ از شایعه تا واقعیت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: تاکنون شواهد عینی و دقیقی از نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در مساجد و مدارس استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «عادل کاظمی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار شبستان با اشاره به این‌که مدیریت مصرف انرژی در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: طی روزهای گذشته در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در برخی مساجد و مدارس وجود داشت که حقیقت چیز دیگیری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: در جریان جلسه مدیران عامل برق مناطق کشور با وزیر نیرو که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد؛ برخی مدیران نسبت به استفاده مشکوک و نامتعارف برق در برخی مدارس و مساجد اظهاراتی داشتند و برخی نیز نسبت به نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در برخی مساجد و مدارس؛ البته در دیگر مناطق کشور ابراز نگرانی کردند.

وی افزود: این‌که به صورت قطع و یقین گفته شود، در مدارس و مساجد استان چنین چیزی وجود دارد یا ندارد؟ نیازمند بررسی دقیق است، تاکنون شواهد عینی و دقیقی از نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در مساجد و مدارس استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تولید ارز دیجیتال در تبریز گسترش یافته است و کارگاه هایی در اطراف شهر هستند که برق از غیر مجاز ارز دیجیتال تولید می کنند، ۵۰ دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال حدود ۲۰۰ امپر جریان برق مصرف می کند، که معادل مصرف ۲۰ خانواده است و در صدد رسیدگی به این موضوع هستیم.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مدیریت مصرف انرژی در فصل تابستان و پیش بینی تمهیدات لازم برای کاهش قطعی برق اظهار داشت: بیش از یک میلیون مشترک در شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به این‌که از یک میلیون تعداد مشترک، ۱۵ به مراکز تجاری و سایر، ۷۷ درصد مصارف خانگی، ۱ درصد صنعتی و به ۵ درصد مصارف اداری اختصاص دارد، افزود: سهم مصرف در صنعت معدن با وجود یک درصدی تعداد مشترک بالاست و معادل ۳۲ درصد مصرف انرژی است، همچنین در خانگی ۳۷ درصد و ۱۰ درصد تجاری مصاحبه شده است.

وی از طراحی نرم افزار اعلام خاموشی برق تبریز برای اطلاع رسانی و راحتی حال مشترکین خبر داد و اظهار داشت: مشترکین با نصب این نرم افزار در گوشی خود و با روشن نمودن مکان یاب گوشی و ثبت نام در نرم افزار می تواند با کد اشتراک ، شماره تلفن و یا انتخاب از نقشه از دلیل خاموشی منطقه و زمان رفع مشکل مطلع شود.

کاظمی افزود: برای فرهنگ سازی مدیریت مصرف از در فصل تابستان و ساعت های پیک مصرفی از امکانات مختلف از جمله تلویزیون های شهری، بیلبوردها ، فضای مجازی و... استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش همکاران جهت ایمن سازی محیط بازار، برای آگاهی شهروندان علائم هشدار دهنده بر روی کلیه پست های برق و پیلار های منصوبه در سطح بازار تاریخی نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: با توجه به بالا رفتن دمای هوا و افزایش مصرف برق، احتمال بروز حادثه در سیم کشی‌های داخلی مغازه های بازار سرپوشیده تبریز وجود دارد.

کد خبر 800309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha