اشتغالزایی ۲ هزار و ۶۲۰ نفردر طرح های گلخانه ای / تلاش در جهت تولید واحدهای غیر فعال

نیک مرادی گفت: سال جدید اولویت اصلی ما در بخش کشاورزی سرمایه گذاری در طرح های گلخانه ای و به چرخه تولید برگشتن واحدهای راکد و غیر فعال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «محمد مهدی نیک‌مرادی» در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با فضای سبز داخل شهر و حریم شهر گفت: مسئولیت فضای سبز محدوده شهر با شهرداری است و نسبت به قلع و قمع اختیاراتی دارد.

 

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه  ساخت و ساز‌های اراضی کشاورزی به چهار گروه ساخت و ساز قدیمی ساخته شده قبل از سال 74، نوسازی ساختمان‌های قدیمی، ساخت و ساز‌های باز مجوز و بنا‌های غیر مجاز تقسیم کرد و ادامه داد: تغییر کاربری‌های غیر مجاز در سال گذشته رشد داشته چراکه مردم آخر هفته خود را با باغات می‌روند..

 

وی با اشاره به اینکه مرز بین اراضی مسکونی و باغات را شهرداری با افزایش اکیپ کنترل‌ کرده است ادامه داد: اگر فردی به طور عمد به خشک کردن باغات اقدام کند، می‌توانیم علیه فرد متخلف شکایت کرده و پیگیری قانونی انجام دهیم.

 

نیک مرادی با اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته شهرداری در بخش ساخت و ساز و برخورد با خشکاندن درختان و تخریب باغات جدی وارد شده است افزود: موضوع ایجاد فضای سبز یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است و در راستای حفظ باغات موجود و ایجاد باغات دستورالعمل‌هایی وجود دارد.

 

وي با بيان اينكه نمي توان از گسترش و توسعه شهرها ممانعت به عمل آورد گفت: اين توسعه بايد در قالب ضوابط و قوانين باشد تا به بافت سبز شهر و اراضي كشاورزي آسيب وارد نشود چرا كه در استان هايي مثل همدان علاوه بر فضاي تنفسي شهر، بخش مهمي از درآمد  استان نيز تحت تاثير بخش كشاورزي است.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته در استان همدان 77 هزار و 978 متر مربع برای طرح‌های کشاورزی شامل بره‌پرواری، انبارداری و نگهداری مواد غذایی، ساخت کشتارگاه و بسته‌بندی دمنوش مجوز داده شده است.

 

.

.

 

 

کد خبر 800373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha