اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری حوزه اورآسیا در تبریز برگزار می شود

دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اورآسیا توسط میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای سیاست گذاری اجلاس، اظهار داشت: این رویداد با مشارکت شهرداری تبریز، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و همکاری نهادهای بین‌المللی ۲۸ مرداد تا ۸ شهریور ماه امسال در دو بخش ورکشاپ و کنفرانس برگزار می‌شود.

«مرتضی آبدار» عضویت تبریز در لیگ شهرهای تاریخی جهان و انتخاب تبریز به عنوان شهر مرکز مطالعات گردشگری جاده ابریشم توسط آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) را از مهم‌ترین دلایل انتخاب این شهر تاریخی جهت برگزاری دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا عنوان کرد.

وی با بیان این که این اجلاس با حضور متخصصان حوزه مدیریت شهری از کشورهای حوزه جاده ابریشم برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این رویداد، بیشتر در قالب ورکشاپ های تخصصی و میدانی در محورهای بافت تاریخی اجرا خواهد شد و در آن بیش از ۷۰ نفر از محققان و پژوهشگران از کشورهای ژاپن، ایران، چین، فنلاند، گرجستان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک و سایر کشورها در خصوص پروژه‌های تحقیقاتی و برنامه ریزی شده توسط اداره کل میراث فرهنگی مطالعه خواهند کرد.

آبدار اضافه کرد: اجلاس فوق با محوریت توریسم و توسعه شهری، سکونتگاه‌های غیر رسمی، حفاظت و نگهداری از طریق مراجع قانونی و سیاسی، مرمت و احیا از طریق اقدامات اجتماعی، انرژی و مدیریت مصرف در شهرها، بررسی کاهش خطرپذیری ریسک در بافت تاریخی شهرهای تاریخی، مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای بناهای تاریخی، مرمت و بازسازی ساختمان‌های تاریخی با تاکید بر حفاظت و ارتقای هویت شهری و احیای بخشی از جاده ابریشم در محدوده جغرافیایی شهرستان تبریز برگزار می‌شود.

به گفته وی در حاشیه این اجلاس نشست‌های تخصصی و مدیریتی با حضور مسئولان بین‌المللی و شهرداری‌های شهرهای تاریخی حوزه اوراسیا تشکیل می‌شود.

کد خبر 802057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha