تامین هزینه جشن‌های دهه کرامت آستان عبدالعظیم(ع) توسط خیران/ویژه‌برنامه‌های روز عفاف و حجاب

سلیمی با بیان‌اینکه هزینه برنامه‌های آستان عبدالعظیم حسنی(ع) در دهه کرامت و دیگر مناسبت‎‌ها توسط مردم و مجمع خیرین تامین می‌شود، گفت: صدها خادم افتخاری این آستان در روز تکریم عفاف و حجاب با شاخه‌های گل به استقبال زائران می‌روند.

«عباس سلیمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برگزاری برنامه ها و جشن های دهه کرامت می تواند موجب گسترش نشاط معنوی در جامعه شود، تصریح کرد: رویکرد شورای سیاست گزاری دهه کرامت، محول کردن اجرای تمام برنامه های این دهه به مردم و گروه های مردمی است.

 

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد: برنامه های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در مناسبت های مختلف از جمله دهه کرامت به هیچ وجه سبقه دولتی ندارند و با مشارکت مردم و بانیان خیر و نیک اندیش اجرا می شوند.

 

وی اضافه کرد: تمام هزینه های برنامه هایی که آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می کند از سوی مردم و مجمع خیرین تامین می شود و این آستان از بودجه دولتی هیچ استفاده ای نمی کند. برای نمونه اجرای برنامه هایی مانند هیئت نوباوگان حسینی، طرح تکریم حجاب و عفاف و معرفت زیارت در این آستان، کاملا مردمی است.

 

سلیمی با بیان اینکه رویکرد آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در اجرای برنامه ها و جشن های دهه کرامت، افزایش دانش عمومی و ارتقای بصیرت دینی مردم است، گفت: در همین راستا نمایشگاه رضوی در ایام دهه کرامت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برپا و مسابقه فرهنگی پیام امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که متضمن سبک زندگی اسلامی است، برگزار می شود.

 

وی افزود: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچنین به منظور فرهنگ سازی و جریان سازی درباره مفاد پیام ارزشمند حضرت ثامن الحجج (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، مسابقه ای با همین موضوع در ایام دهه کرامت برگزار می کند، ضمن اینکه متن این پیام ارزشمند را میان زائران توزیع می کند.

 

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه داد: ویژه برنامه معرفت زیارت با حضور خادمان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در بیمارستان ها و مراکز درمانی به منظور عیادت از بیماران و همچنین دیدار با خانواده شهدا در ایام دهه کرامت اجرا می شود.

 

وی در ادامه گفت: صدها خادم افتخاری که خالصانه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خدمت می کنند، در روز تکریم حجاب و عفاف با شاخه های زیبای گل به استقبال بانوان به ویژه دختران نوجوان می روند.

 

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خاطرنشان کرد: گسترش برنامه ها و جشن های دهه کرامت باید با معرفت افزایی و ایجاد امید و شادابی معنوی در جامعه همراه شود.

کد خبر 802264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha