قابلیت ورود بخش خصوصی به ۱۳۰ پروژه در استان یزد

حسینی پور با اشاره به پروژه های نیمه تمام در استان گفت: ۱۳۰ پروژه قابلیت ورود بخش خصوصی را در استان دارد.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید مجتبی حسینی پور» در نشست خبری به مناسبت چهلمین سال احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: اصلاح ساختار بودجه با رویکرد قطع بودجه از نفت مهمترین برنامه های ما است که با توجه به تحریم های متعدد، ما می توانیم از این تهدید به عنوان فرصت استفاده کنیم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: این برنامه در میانمدت اهدافی را دنبال می کند که کسری بودجه دولت را از تامین منابع پایدار داشته باشد و در این جهت ارتقای اقتصاد اداری و بهبود معیشت دنبال می کند.

 

وی افزود: رویکرد باز توزیع، کوچک سازی دولت، اصلاح فرایندهای بودجه ریزی دولتی و استقرار از بودجه نفتی فقط برای توسعه کشور به عنوان سرفصل های کلی ما در سازمان است و در همین راستا نیز از تمامی صاحب نظران و اندیشمندان دعوت کرده تا در تکمیل طرح کمک کنند و دست نیاز را به سمت مجامع علمی بلند کرده است.

 

حسینی پور ادامه داد: اقداماتی که در سال 97 در استان در کنار سایر دستگاه های استانی انجام شده است شامل برنامه ریزی در جهت اقتصاد مقاومتی در گام دوم انقلاب، برگزاری نشست های منظم اقتصاد مقاومتی و بر اساس تخصص، پیگیری بحث اشتغال از منظر تقویت نظارت بر اعطای تسهیلات، سند آمایش استان بود.

 

وی گفت: تجلیل از برگزیدگان مهارت برای نخستین بار، توجه به مسائل زیست محیطی و حمایت کامل از برنامه های حفاظت محیط زیست، ساماندهی پروژه های نیمه تمام از اهداف ما در استان بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مجتمع امام علی(ع) امسال باید تعیین تکلیف شود، اتمام دو خطه کردن راه آهن بافق تا خروجی یزد، حل مشکل پرداختی یثارگران و بازنشستگان، حمایت از برنامه ها و پروژه های تامین آب، نظارت بر پروژه های عمرانی با تقویت کمیته گروه نظارت شورای فنی،

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: مشارکت عمومی، خصوصی در اتمام پروژه های نیمه تمام یکی از مباحث ما است که امیدواریم با حضور بخش خصوصی این امر به خوبی انجام شود.

 

وی افزود: 130 پروژه داریم که قابلیت ورود بخش خصوصی دارد که اگر این پروژه ها تامین شود خدمات ارائه شده از آنها به جامعه مناسب می شود.

 

حسینی پور خاطرنشان کرد: رویکرد توسعه به خصوص در زمینه اقتصادی بایستی مبتنی بر فناوری های نوظهور و کسب و کار جدید، حمایت از شرکت های دانش بنیان صورت گیرد تا بتوانیم پیشرفت داشته باشیم و در این سمت نیز می توانیم بهره وری بسیار مناسبی داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: ما در توسعه باید انسان محور باشیم و حتی در سند آمایش نیز اگر کار کرده ایم اما در کنار آن پیوست ارائه کرده ایم تا ارتقای فرهنگی جامعه و توجه به فرهنگ یزدی را داشته باشیم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: دور دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری را مورد توجه قرار داده ایم که توجه به دولت الکترونیک و بهره وری از جمله مهمترین تغییرات است.

 

حسینی پور بیان کرد: سال گذشته میز خدمت حضوری داشتیم و امسال نیز در حال حرکت به سمت میز خدمت غیر حضوری هستیم.

کد خبر 802886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha