۲۲۵ موقوفه در شهرهای کلیبر و خدآفرین وجود دارد

عظیم زاده گفت: هم اکنون ۲۲۵ موقوفه در دو شهرستان کلیبر و خدآفرین وجود دارد که تنها ۲۰ مورد آنها دارای سند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی عظیم زاده» امروز(دهم تیر ماه ۹۸) در جمع خبرنگاران گفت: موقوفه علی نظری با متراژ ۶۵۰ متر مربع درروستای مشهور توریستی هجراندوست شهرستان کلیبر آماده واگذاری به سرمایه گذار است.

رئیس اوقاف شهرستان کلیبر ادامه داد: درآمد زایی موقوفات برای اجرای نیات واقفان از مهمترین وظایف و رویکردهای اوقاف است که امسال تصمیم داریم برهمین اساس موقوفه علی نظری که موقوفه ای منفعتی و کشاورزی است و در بهترین مکان و روستایی توریستی در دل جنگل های بکر ارسباران قرار دارد، برای ساخت هتل آپارتمان و خانه های اجاره ای به سرمایه گذاران تحویل دهیم.

وی ارزش ریالی این موقوفه را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: خیران و سرمایه گذاران علاقه مند میتوانند برای مذاکره به اوقاف شهرستان مراجعه کنند.

عظیم زاده در ادامه با اشاره به تعداد موقوفات شهرستان‌های کلیبر و خدآفرین گفت: هم اکنون ۲۲۵ موقوفه در دو شهرستان داریم که ۲۰ موردشان سند دار است و برای ۲۲۰ مورد هم نقشه جامع تهیه کرده ایم و ۸۰ مورد هم در مرحله صدور سند قرار دارند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و وجود آسیب‌های مختلف اجتماعی برای قشر کم درآمد جامعه؛ وقف اموال برای رفع بخشی از مشکلات جامعه از سوی خیران بهترین راهکار عملی در کاهش معضلات اجتماعی است.

کد خبر 804803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha