جشنواره ملی تئاتر رضوی در تبریز برگزار می‌شود

جشنواره سراسری تئاتر رضوی از ٦ تا ٩ مرداد ماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد.

«علی محرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز با بیان این‌که مهلت ارسال آثار به چهاردهمین دوره از جشنواره سراسری تئاتر رضوی امروز ١٠ تیر ماه به پایان خواهد رسید، اظهار داشت: چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی، مرداد ماه سال جاری به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دبیرخانه این دوره از جشنواره رضوی پیش از این، مهلت ارسال آثار را تا ٣١ خرداد اعلام کرده بود که این تاریخ به دلیل درخواست های مکرر هنرمندان تئاتر از سراسر کشور به مدت ١٠ روز و تا دهم تیر ماه تمدید شد.

وی با بیان این‌که مراسم افتتاحیه این جشنواره ٦ مرداد در تبریز برگزار خواهد شد، افزود: دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با ١٢ اجرای خیابانی در ٤ نقطه گردشگری تبریز به استقبال جشنواره رضوی خواهد رفت.

محرمی با اشاره به این‌که این جشنواره ٦ تا ٩ مرداد ماه در تبریز برگزار خواهد شد، گفت: سبک زندگی و سیره امام رضا(ع)، توصیه و تأکید بر اخلاق رضوی، پرداختن به مفاهیم عالیه در فرهنگ رضوی با نگاه به مصادیق اجتماعی، سیره امام رضا(ع) در اشعار شعرا، نگاه عرفا و ادبای ایران از جمله محورهای تعیین شده برای آثار این جشنواره است.

به گفته وی این رقابت در بخش‌های مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های صحنه‌ای برگزار می‌شود. هر نویسنده در بخش نمایشنامه‌نویسی می‌تواند با ارائه حداکثر ٢ اثر در جشنواره شرکت کند که نمایشنامه‌ها نباید در جشنواره‌های پیشین رضوی حائز رتبه یا مقام برتر شده باشند و آثار اقتباسی الزاماً باید با ذکر منابع و خلاصه آن صورت گیرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: ‌در بخش نمایش‌های صحنه‌ای گروه‌های متقاضی باید ٥ عدد لوح فشرده اثر خود را در قالب DVD به همراه سوابق هنری کارگردان، طرح و گروه نمایشی و فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند. آثاری که برای این دوره از جشنواره تولید شده باشند در اولویت انتخاب قرار دارد.

 

کد خبر 804798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha