آغاز گردهمایی مسؤولان نهادهای دانشگاه آزاد در تبریز

سومین دوره کارگروه تخصصی مهارت های زندگی ویژه مسئؤولان نهادهای رهبری دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور در تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز(۱۰ تیر ماه ۹۸) در سومین دوره کارگروه تخصصی مهارت های زندگی ویژه مسؤولان نهادهای رهبری دانشگاههای آزاد اسلامی سراسر کشور در تبریز اظهار داشت: دشمنان اسلام و مکتب تشیع به دنبال هویت‌زدایی از جوامع اسلامی هستند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که امروزه جنگ نرم به‌عنوان بهترین روش برای تسخیر فرهنگ، تمدن، باورها و تصمیمات کشور مقابل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: امروزه جنگ نرم به عنوان ابزاری نوین برای تجاوز و سلطه ابرقدرت‌های جهان بر کشورهای دیگر است.

وی یکی از اهداف عمده جنگ نرم دشمنان را از بین بردن سبک زندگی اسلامی - ایرانی و نهادینه کردن سبک زندگی غربی در کشورهای هدف دانست و افزود: دولت‌های غربی، ساده‌ترین راه یعنی غلبه بر افکار و اندیشه‌های ملت‌ها را برگزیده‌اند تا با ایجاد جنگ‌های فرهنگی و روانی بتوانند؛ مردم را از آرمان‌ها و ارزش‌های شناخته شده دینی، تاریخی و مواریث گران‌بهای فرهنگی تهی کنند.

آل هاشم تصریح کرد: دشمنان به دنبال ترویح فرهنگ و اندیشه‌های مبتذل در جوامع اسلامی هستند و با نفوذ در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، همچون موریانه‌ای به قطع ریشه‌های کهن تاریخی ملت‌ها می پردازند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که بانیان این جنگ، در تلاش هستند تا با استحاله تدریجی فکری و روانی مردم و بدون استفاده از حمله نظامی، به تسخیر اذهان و افکار عمومی بپردازند، گفت: دشمنان می‌خواهند از بین بردن فرهنگ، هویت، باورها و نمادهای دینی- مذهبی و شیوه های زندگی اسلامی به جایگزینی فرهنگ، نمادها، باورها و سبک زندگی غربی بپردازند.

وی مقابله جهادی با سبک زندگی غربی و نفوذ دشمن را تنها با تقویت راهبرد مقاومت ممکن دانست و افزود: آموزه های دینی باید در قالب مهارت های زندگی آموزش و ترویج داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اهمیت سبك زندگی ایرانی - اسلامی در بیانیه گام دوم افزود: با توجه به آسیب شناسی در ابعاد مختلف جامعه، شاهد نوعی بازنگری در ارزش ها برای كاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی هستیم كه به طور قطع این مهم، وابستگی زیادی به سبك و نحوه زندگی و فرهنگ رفتاری افراد دارد. 

وی ترویج اندیشه و سبک زندگی اسلامی را نیازمند اقداماتی علمی و علمی درازمدت و برنامه ریزی شده دانست و گفت: نهادهای رهبری در دانشگاه ها رسالت مهمی در ترویج و تقویت ارزش های دینی و ملی بر عهده دارند.

کد خبر 804815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha