رویکرد مردمی جشن‌های دهه کرامت حفظ شود

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: ویژه برنامه های گرامیداشت دهه کرامت باید با محوریت مساجد و با رویکرد مردمی برگزار شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدتقی پورمحمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به این‌که برگزاری جشن‌های دهه کرامت نباید وابسته به جریان، نهاد و یا ارگان خاص باشد، اظهار داشت: ویژه برنامه های گرامیداشت دهه کرامت باید با محوریت مساجد و با رویکرد مردمی برگزار شوند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که جشن های بزرگداشت میلاد ائمه اطهار علیهم السلام و اعیاد اسلامی باید به صورت خودجوش و مردمی برگزار شود، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده هرگاه مردم پای کار بوده‌اند، اثرگذاری چنین برنامه هایی بیشتر بوده است، البته برخی از برنامه‌ها مانند جشن‌های زیر سایه خورشید توانسته جای خود میان اقشار مختلف مردم را باز کند.

وی با تأکید بر این‌که ویژه برنامه‌های مذهبی باید با مسجدمحور بوده و اجرایی شوند، افزود: هر مسجد می تواند محله، منطقه یا مناطق اطراف خود را تحت پوشش قرار دهد، این امر نه تنها در اجرای برنامه های مناسبتی، بلکه باید در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز مورد توجه باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه تبریز دهه کرامت را فرصتی برای جلب مشارکت جوانان در برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد دانست و افزود: متولیان جشن‌های دهه کرامت نباید خود را به مخاطب ثابت و همیشگی محدود کنند، هنر آن است که مخاطبان جدیدی که تاکنون با مسجد الفتی نداشته‌اند، جذب چنین برنامه هایی شوند.

وی با اشاره به این‌که جاذبه متولیان فرهنگی و مذهبی در مساجد باید به صورت حداکثری باشد، خاطرنشان کرد: گاه شاهدیم برخی نهادهای دولتی با بودجه‌های بالا برنامه هایی اجرا می کنند که مخاطب چندانی ندارد، اما در برخی مساجد با کمترین هزینه برنامه هایی اجرا می شود که کل شهر درگیر آن می شوند.

کد خبر 805376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha