جشنواره موسیقی مقاومت آثار ماندگاری در دراز مدت خواهد داشت

شاعر و آهنگساز گروه کوثرالنبی استان تهران گفت: جشنواره موسیقی مقاومت تبریز باید به صورت منظم و سالانه برگزار شود، چراکه آثار دراز مدت ماندگاری از خود به یادگار خواهد گذاشت.

«کیومرث عبدی» شاعر و آهنگساز گروه کوثرالنبی استان تهران که در دومین جشنواره موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت شرکت کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: کیفیت آثار جشنواره در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد؛ چنانکه ترکیب هیأت داوران این جشنواره نیز نشان از سطح عالی آن دارد.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین چالش موجود در برگزاری چنین جشنواره‌هایی ایجاد ارتباط معنایی موجود میان اشعار و موضوعات جشنواره است، گفت: گاه شاهدیم که برخی گروه ها؛ محورها و موضوعات جشنواره را در اجراهای خود رعایت نمی کنند، این امر مغایر با آئین نامه ابلاغی و شرط حضور در جشنواره است.

عبدی با اشاره به این‌که کاهش محتوای آثار و صرف توجه به مسائل شکلی، دیگر معضل موجود در برخی اجراها بوده است، افزود: هر واژه و هر کلامی دارای مفهوم و اثرگذاری خاص است، انتظار داریم تعامل و هماهنگی معقول و اثرگذار میان اشعار و ملودی برقرار باشد.

وی با بیان این‌که فعالان موسیقی مقاومت؛ یک خانواده بزرگ فرهنگی و تبلیغی در سراسر کشور محسوب می شوند، افزود: ما به عنوان سفیران فرهنگی ایران اسلامی، رسالتی مهم برای رساندن پیام انقلاب اسلامی در دیگر کشورهای جهان بر عهده داریم. اگر همگرایی و وحدت رویه میان فعالان این عرصه محقق نشود، شاهد موازی‌کاری یا کم‌کاری در تبیین برخی مفاهیم ارزشی خواهیم بود.

 شاعر و آهنگساز گروه کوثرالنبی استان تهران برگزاری دومین جشنواره موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت در تبریز را اقدامی ارزشمند در راستای ایجاد هماهنگی و آشنایی میان گروه های فعال در موسیقی مقاومت دانست و گفت: امیدوارم این جشنواره به صورت منظم و سالانه برگزار شود، چراکه آثار دراز مدت ماندگاری از خود به یادگار خواهد گذاشت.

کد خبر 805294

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha