پاسخ مثبت یونسکو به درخواست ایران

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: یونسکو به درخواست ارسال و بررسی پرونده ثبت جهانی ژئوپارک ارس پاسخ مثبت داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، «یوسف داداش زاده» گفت: کمیسیون ملی یونسکو-ایران طی نامه ای به سازمان جهانی یونسکو، آمادگی ایران برای ارسال پرونده درخواست ثبت جهانی ژئوپارک ارس بعنوان تنها داوطلب از ایران را اعلام کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: روز گذشته دهم تیرماه یونسکو نیز ضمن استقبال از اعلام آمادگی ایران، خواستار ارسال پرونده نهایی تا پایان ماه نوامبر و انجام فرایندهای قانونی بازرسی و ارزیابی نهایی توسط ارزیابان بین المللی شد.

شایان ذکر است، هفته گذشته عضو کمیسیون ملی یونسکو در ایران از آخرین اقدامات منطقه آزاد ارس در ژئوپارک ارس بازدید کرد و گفت: برای ثبت جهانی ژئوپارک ارس اقداماتی خوبی انجام شده و به عنوان دومین ژئو پارک خاورمیانه و با امتیاز بالا توسط ارزیابان یونسکو ثبت خواهد شد.

سیدعلی چاوشیان در جریان بازدید از ژئوپارک ارس با اشاره به توجه ویژه یونسکو به ژئوپارک ها، گفت: شهریورماه امسال پرونده ژئوپارک ارس از طریق کمیسیون ملی یونسکو در ایران به سازمان جهانی یونسکو ارسال می‌شود و ارزیابان این سازمان در آینده نزدیک برای آخرین بازدید جهت تایید پرونده و ثبت جهانی آن به این منطقه می آیند.

کد خبر 805460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha