ذائقه جوانان به سمت موسیقی فاخر سوق داده شود

گلریز گفت: متولیان فرهنگی می‌توانند با تدبیری شایسته و سوق دادن ذائقه‌ جوانان به سمت موسیقی فاخر؛ در جهت تقویت ارزش ها گام بردارند.

«محمد گلریز» خواننده برجسته‌ کشور در حاشیه برگزاری دومین جشنواره سراسری موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت در تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به چالش‌های حوزه موسیقی دفاع و مقاومت، اظهار داشت: شرایط کنونی یکی از حساس‌ترین دوران های انقلاب اسلامی است که باید در هنر هنرمندان متجلی شود.

وی، برگزاری جشنواره موسیقی با محوریت دفاع و مقاومت را حرکتی مطلوب در راستای تبیین ابعاد مختلف این موسیقی فاخر و همچنین تقویت آن دانست و تاکید کرد: این نوع جشنواره ها برای تاثیرگذاری بیشتر باید استمرار یابند و ما به دنبال این هستیم که ناگفته‌های دفاع و مقاومت در عرصه‌ی  موسیقی بیان شوند.

داور جشنواره موسیقی مقاومت توجه به هنرمندان موسیقی و حمایت هدفمند از این هنرمندان را یکی از راهکارهای اساسی در بسط موسیقی ارزش‌مدار عنوان کرد و گفت: سکان کشتی فرهنگ و هنر در دست متولیان این حوزه است و بدون شک می‌توانند با تدبیری شایسته و سوق دادن ذائقه‌ جوانان به سمت موسیقی فاخر؛ در جهت تقویت ارزش ها گام بردارند.

گلریز ادامه داد: از بدو پیروزی انقلاب؛ دشمنان، از راه های مختلف چون ترور،‌ ایجاد ناآرامی، جنگ، تحریم و دهها توطئه دیگر به دنبال کمرنگ کردن آرمان های انقلاب و براندازی نظام بوده اند اما با مقاومت ملت ایران و تقدیم شهدای بسیاری چون شهید مطهری،‌ شهید بهشتی و ... از این راه به نتیجه‌ای نرسیدند و انقلاب تدوام پیدا کرد.

وی افزود: دشمنان با تحمیل جنگ هشت ساله، سعی بسیاری برای تقسیم کشور اسلامی ایران داشتند که باز هم با اقتدار و فرماندهی امام راحل و از جان گذشتگی مردان و زنان آزاده‌ ایران، کاری از پیش نبردند و وقتی از هر سویی دستشان کوتاه شد،‌ به جبهه‌ فرهنگی روی آورده و هجمه‌ فرهنگی را آغاز کردند.

این فعال حوزه موسیقی کشور افزود: دشمنان با شکست در جنگ نظامی، به جنگ نرم یا همان هجمه فرهنگی روی آوردند، امروز عرصه فرهنگی انقلاب را مورد هدف قرار دادند و سرمایه های کلانی در این راه خرج کردند. هم از طریق رسانه های خود و هم از طریق عوامل داخلی و خارجی خود وارد عمل شدند.

گلریز گفت: دشمنان برنامه‌ریزی زیادی کردند و موسیقی را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای فرهنگ مورد هدف قرار داده و هجمه‌های خود را به این سمت سرازیر کرده‌ و با ترویج موسیقی نازل سعی دارند ذهن جوانان ما را مسموم و مشغول کنند.

کد خبر 805838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha