مردم متولی اصلی جشن‌های دهه کرامت هستند

محمدپور گفت: اعتقاد داریم هر چه برنامه های مذهبی و فرهنگی با محوریت و رویکرد مردمی اجرایی شوند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.

«محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به این‌که شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در استان تشکیل شده و ویژه برنامه‌های مختلفی برای این ایام پیش بینی کرده است، اظهار داشت: 27 نهاد فرهنگی و مردمی در این شورا فعال هستند که اقدام به برگزاری جشن‌های دهه کرامت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تعمیق باورهای دینی، توجه به ارزش های ناب اسلامی، ترویج آرمان های امام و رهبری، تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دو انقلاب رهبری، توجه به ظرفیت های فرهنگی و مذهبی استان، تعمیق فرهنگ زیارت با بهره‌گیری از معارف اهل بیت، گسترش گفتمان خدمات کریمانه در عرصه های اجتماعی، ترویج فرهنگ وقف و نشاط عمومی جامعه را از جمله اهداف تشکیل شورای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در استان ها برشمرد.

وی با بیان این‌که دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌بیت(ع)» از ۱۳ تیر همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا ۲۳ تیر سالروز میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) ادامه دارد، خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی تمامی برنامه‌ها مردمی بوده و با محوریت مساجد و بقاع متبرکه است.

محمدپور ادامه داد: در سطح کشور ویژه برنامه های دهه کرامت امسال در شش کارگروه تشکل‌های مردمی، محتوایی و فرهنگی، بین المللی، ارتباطات فضای مجازی، دانشگاهیان، اقوام و ادیان مختلف و هیأت اندیشه ورزی شکل گرفته و انتظار می‌رود با اجرای برنامه‌های متنوع شاهد اثرات و برکات این تلاش‌ها باشیم. 

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع دهه کرامت، خاطرنشان کرد: برگزاری جشن‌های مردمی، نذر‌های فرهنگی، کمک به مناطق سیل زده، آذین بندی خیابان‌ها و معابر، برگزاری مسابقات فرهنگی، دینی و ورزشی، تجلیل از فعالان مسجدی، برپایی نمایشگاه های فرهنگی، برگزاری جلسات معرفتی و ... تنها بخشی از برنامه های پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در استان سعی در ترویج نشاط معنوی و برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن های دهه کرامت در سراسر استان دارد، گفت: اعتقاد داریم هر چه برنامه های مذهبی و فرهنگی با محوریت و رویکرد مردمی اجرایی شوند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.

کد خبر 805876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha