حفظ روحیه مقاومت لازمه توسعه همه جانبه کشور است

محمدپور گفت: حفظ روحیه ایثارگری، فداکاری، مقاومت و حماسه در استمرار نشاط اجتماعی و حرکت مردم برای مشارکت در توسعه همه جانبه کشور نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز(13 تیر) در اختتامیه دومین جشنواره موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی اظهار داشت: عزت و سرافرازی کشور مرهون مجاهدت و خون شهدا گرانقدر است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تقدیر از هیأت انتخاب، داوران، شورای سیاستگذاری و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف تولید آثار موسیقایی در عرصه دفاع،حماسه و مقاومت برگزار شد، چنانکه آثار ارزشمندی ارایه شد که هر یک با مضامین فاخری همراه بوده اند.

محمدپور با اشاره به این‌که حفظ روحیه ایثارگری، فداکاری، مقاومت و حماسه در استمرار نشاط اجتماعی و حرکت مردم برای مشارکت در توسعه همه جانبه کشور نقش بسزایی داشته باشد، افزد: همواره در تاریخ روحیه حماسی و مقاومت منشاء آفرینش رویدادهای مهم و تحولات بزرگ سیاسی و اجتماعی و حفظ کیان این کشور در برابر مطامع بیگانگان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: اگر روحیه فرهنگ ایثار و شهادت طلبی ملت ایران نبود، اکنون از هویت ملی و دینی ما چیزی بر جای نمانده بود، در حقیقت موسیقی توانسته در همه دوره هایی که شاهد ظهور و بروز حماسه های عظیم بودیم، نقش آفرینی کند، موسیقی ملی، بومی، محلی و اصیل ما همچون یک عنصر شتاب دهنده و تاثیرگذار در کنار رزمندگان و ارزش‌آفرینان عرصه جهاد و شهادت نقش ایفا کرده است.

وی با بیان این‌که موسیقی با تقویت روحیه مبارزان و مجاهدان عرصه مقابله با دشمنان توانسته پیروزی را به ارمغان آورد، افزود: به روایت تاریخ می دانیم که موسیقی "عاشقی" آذربایجان در مقاطع مختلف منشاء روحیه، پیروزی ایرانیان بر متجاوزان بوده است، در دوران مشروطه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی؛ همه شاهد اثرگذاری موسیقی حماسی بوده ایم.

محمدپور ادامه داد: موسیقی اصیل و محلی کشور نباید در مقابل موسیقی بی‌مایه و مبتذل غرب سر خم کند، باید از موسیقی حمایت کنیم، تا با تولید و آفرینش آثار فاخر به مقابله با اهداف شوم دشمنان در عرصه موسیقی بپردازیم، خوشبختانه جشنواره موسیقی مقاومت توانست به اهداف خود برسد و به دنبال تداوم این رویداد هنری هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش بزرگان عرصه موسیقی در ادوار مختلف تاریخی گفت: تجربه نشان داده که هر گاه اثری با مفاهیم متعالی و ارزشی تولید شود، ماندگار خواهد بود؛ آثار تولیدی این جشنواره نیز ماندگار است و باید مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 805922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha