موسیقی مقاومت در وحدت ملت ایران نقشی بی‌بدیل داشته است

اللهیار فومنی گفت: در طول تاریخ موسیقی حماسه و مقاومت در وحدت و هم‌دلی ملت ایران نقشی بی‌بدیل داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «اللهیار فومنی»، امروز(13 تیر) در اختتامیه دومین جشنواره موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تبریر درطول تاریخ همواره مرکز و مهد مقاومت و حماسه بوده است، بنابراین در بهترین نقطه زمانی و مکانی این جشنواره برگزار شد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که موسیقی زبانی فراتر از گفتار است، خاطرنشان کرد: این‌که چرا بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب؛ شاهد برگزاری جشنواره های مختلف در حوزه موسیقی حماسه و مقاومت هستیم، به این دلیل است که موسیقی حماسه و مقاومت در وحدت و هم‌دلی ملت ایران نقشی بی‌بدیل داشته است.

فومنی با اشاره به این‌که موسیقی مقاومت همواره دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی ادا کرده است، تصریح کرد: موسیقی مقاومت می‌تواند تلاقی نسل پیشین و کنونی فعال در این عرصه هنری باشد، در شرایطی که مورد هجمه فرهنگی دشمنان هستیم، موسیقی مقاومت در زمینه وحدت و همگرایی ملت ایران برای مقابله با توطئه های دشمن اثرگذار باشد.

وی با بیان این‌که تولید آثار جدید در حوزه انقلاب اسلامی و بازتولید آثاری که حس نوستالژیک دارند، می تواند در احیای روحیه حماسه و مقاومت نزد اقشار مختلف مردم نقشی اثرگذار داشته باشد، افزود: سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایت از موسیقی ارزشی است.

گفتنی است، این جشنواره با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، به همت انجمن موسیقی استان و با مشارکت معاونت فرهنگی هنری سپاه عاشورا، سازمان بسیج هنرمندان، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و حوزه هنری آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

کد خبر 805925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha