تور گردشگری مراغه با استقبال گسترده مواجه شد

ارسلانی از ورود موفق راه آهن آذربایجان به موضوع تورهای گردشگری داخل استانی خبر داد و گفت: تور گردشگری مراغه با استقبال گسترده مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سومین تور گردشگری ریلی مراغه با حضور گردشگران و خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان شرقی و منطقه با بازدید از آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری این شهرستان روز گذشته جمعه ۱۴ تیر برگزار شد.

«شاپور ارسلانی» مدیرکل راه آهن آذربایجان در آغاز تور گردشگری فعالان رسانه استان که به مناسبت روز قلم برگزار شد؛ اظهار داشت: راه آهن به عنوان صنعت حمل و نقل سبز شناخته شده و در کاهش مصرف سوخت، آلودگی محیط زیست و ترافیک سفرهای بین شهری نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی قطارهای حومه در راه آهن از اولویت خاصی برخوردار است، گفت: یکی از بخش هایی که از ظرفیت قطار های حومه ای می توانیم استفاده کنیم، حوزه گردشگری است که راه آهن در این بخش چند سالی است که فعال شده است و راه آهن آذربایجان نیز در حال حاضر سومین تور گردشگری مراغه را اجرا می کند.

مدیرکل راه آهن آذربایجان در خصوص اهمیت اقتصاد صنعت گردشگری افزود: هر چه سرمایه گذاری در عرصه گردشگری داشته باشیم، بازگشت سرمایه بیشتری را شاهد خواهیم بود؛ امیدواریم با همت فعالان رسانه ای و خانه مطبوعات استان و همچنین حمایت آژانس های گردشگری این بخش را هر چه بیشتر فعال کنیم.

وی اضافه کرد: در دوره قبل برگزاری این تور، نزدیک به ۸۰ درصد ظرفیت قطار پر شد و برای سومین تور گردشگری مراغه متقاضی بسیار زیاد بود، اما لیدرهای تورهای گردشگری برای این‌که کیفیت بالایی برای برگزاری داشته باشند با تعداد محدود از متقاضیان ثبت نام کردند.

ارسلانی ادامه داد: با توجه به شرایط گردشگری مناطق مختلف استان تلاش داریم به منظور هر چه بیشتر بهره مند شدن از این ظرفیت ها تورهای گردشگری متنوعی برگزار کنیم.

همچنین معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه در سخنانی با اشاره به برگزاری سومین تور گردشگری ریلی مراغه گفت: این تور گردشگری فرصتی مغتنم برای معرفی داشته‌های فرهنگی و گردشگری این شهرستان است.

«موسی شعفی» افزود: توسعه صنعت گردشگری به عنوان بخشی از توسعه اقتصادی و اشتغال آفرین نیازمند برنامه ریزی مناسب و جلب سرمایه گذاری در این حوزه است.

کد خبر 806174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha