کانون های فرهنگی هنری مساجد آموزش‌محور باشند

محمدپور گفت: ارتقای سطح مهارت فرهنگی و هنری فعالان مسجدی به ویژه اعضای کانون های مساجد مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز(۱۵ تیر) در نشست هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در عرصه ترویج مبانی و ارزش های دینی و انقلابی بر عهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ارتقای سطح مهارت فرهنگی و هنری فعالان مسجدی به ویژه اعضای کانون های مساجد مورد توجه بیشتر قرار گیرد، گفت: اگر کانون های فرهنگی هنری مساجد آموزش‌محور باشند؛ به یقین نتایجی که از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی مورد نظر است؛ حاصل خواهد شد.

محمدپور عمومی سازی فرهنگ و هنر در جامعه را سیاست محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: در این زمینه کانون های مساجد و ستادهای استانی نقش بسیار ارزشمند و محوری بر عهده دارند؛ چراکه با جامعه هدف جوان، نخبه، خلاق، فعال فرهنگی و هنری مواجه هستند.

وی آموزش و افزایش مهارت های کاربردی اعضای کانون های مساجد را امری ضروری برای اثرگذاری در بخش های مختلف جامعه دانست و گفت: توان کانون های مساجد با ارتقای خلاقیت و مهارت های اعضای آنها محقق خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تقدیر از فعالیت های ارزشمند ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در اجرای برنامه‌های مختلف در سطح استان اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی برای کنش‌گران عرصه فرهنگ و هنر هستند تا با ارزیابی عملکرد خود به این سؤال مهم پاسخ دهند که تا چه میزان توانسته ایم در این حوزه اثرگذار باشیم.

محمدپور با بیان این‌که مردم نقش اصلی و محوری در فعالیت های کانون های مساجد بر عهده دارند، گفت: اعتقاد داریم حوزه فرهنگ، هنر و دین باید به دست اهالی این عرصه سپرده شود و دولت تنها به نقش نظارتی خود عمل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که سعی در ترویج نشاط معنوی و برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن های دهه کرامت در سراسر استان داریم، گفت: اعتقاد داریم هر چه برنامه های مذهبی و فرهنگی با محوریت و رویکرد مردمی اجرایی شوند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.

وی در پایان تعمیق باورهای دینی، توجه به ارزش های ناب اسلامی، ترویج آرمان های امام و رهبری، تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دو انقلاب رهبری و توجه به ظرفیت های فرهنگی مساجد را از جمله کارکردهای مهم کانون های مساجد برشمرد و گفت: تعمیق فرهنگ باورهای دینی، گسترش گفتمان فرهنگی در عرصه های اجتماعی و نشاط معنوی بدون توجه به کارکرد کانون های مساجد ممکن نیست.

 

کد خبر 806398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha