مساجد بستر بهره‌مندی مردم از معارف رضوی در دهه کرامت باشند

یک کارشناس مذهبی با بیا‌ن اینکه امام‌زادگان، ذخایر معنوی جامعه هستند، گفت: جشن‌های دهه کرامت باید ارتباط عمیق و ماندگار بین نسل جوان با فرهنگ ناب رضوی را ایجاد کند و زمینه‌ساز ایجاد نشاط عمومی در همه سطوح جامعه شود.

«حجت الاسلام اسماعیل عظیمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نامگذاری پنجمین روز دهه کرامت با عنوان «امامزادگان، ذخایر معنوی جامعه»، اظهار کرد: بسیاری از علمای دینی از جمله آیت الله مرعشی(ره) به زندگی نامه امامزادگان از جمله حضرت معصومه(س) پرداخته اند، تا این بزرگواران به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند.

 

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) (واقع درخیابان سبلان) با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در مورد حضرت معصومه(س)، گفت: در روایات آمده: «هر کس قبر دختر امام موسی کاظم(ع) در قم را زیارت کند، بهشت بر او واجب است». به همین جهت شهر قم به واسطه حضرت معصومه(س) دارای جایگاه علمی بالا و پذیرای زائرین بسیاری شد و بسیاری از امامزادگان که بعد این حضرت رحلت کردند، همواره به زیارت بانوی کرامت میرفتند که نشان دهنده جایگاه والای این بانو است.

 

وی برکت وجودی امامزادگان را زمینه ساز ارتقای معنویت مردم دانست و تصریح کرد: مردم با مراجعه به این اماکن مقدس و مساجد پیرامون آنها و با واسطه قرار دادن شان، حوائج شرعی، دنیوی و اخروی خود را از خدا می خواهند.

 

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: کسانی که تربیون به دست دارند، سخنرانان و خطبای مساجد، وظیفه دارند که در ایام ولادت و شهادت این امامزادگان نسبت به معرفی و بیان کرامات آنها اهتمام داشته باشند، تا مردم با حضور در این امامزادگان از فیوضات معنوی آنها بهره مند شوند.

 

 وی در ادامه بیان کرد: جشن های دهه کرامت باید ارتباط عمیق و ماندگار بین نسل جوان و مردم با فرهنگ ناب رضوی را ایجاد کند و زمینه ساز ایجاد نشاط عمومی در همه سطوح جامعه شود.

 

عظیمی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به گرایش امروز جوانان به شبکه های مجازی و فرصت کم مطالعه در مورد سیره و کرامات امامزادگان و نیز حضور در این حرم های مطهر، وظیفه مبلغان معرفی این بزرگواران واجب التعظیم به مردم به عنوان الگوی زندگی است تا حضور در این بارگاه های ملکوتی به عنوان کانون های معنویت گسترش یابد.

 

گفتنی است، برنامه های دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌ بیت(ع)»  از اول تا یازدهم ذی العقده اجرا می شود.

 

کد خبر 806773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha