استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرقانونی است

عباس‌زاده با هشدار درباره غیر قانونی و قاچاق بودن دستگاه‌های ماینر گفت: ۲۷۷ دستگاه تولید ارز دیجیتال یا بیت کوئین، کشف و تحویل مقامات قضایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سرهنگ «صابر عباس‌زاده» امروز (۱۶ تیر)‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به افزایش 46 درصدی جرائم جنائی سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در این سه ماه 19 قتل در استان رخ داده که تمام پرونده‌ها بررسی و قاتلین دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان، با بیان این که عمده قتل‌ها در خلال نزاع رخ داده است، خاطرنشان کرد: 53 درصد این قتل‌ها با چاقو وقمه و 10 درصد با چماق و میله و مابقی با دیگر آلات قتاله بوده اند که توجه ویژه والدین به حمل چاقو توسط جوانان و نوجوانان را طلب می‌کند.

وی با بیان این‌که آستانه تحمل مردم استان آذربایجان‌شرقی پایین است، ادامه داد: متأسفانه آستانه تحمل کم منجر به قتل می‌شود و 32 درصد از این قتل‌ها به خاطر اختلافات خانوادگی بوده است.

عباس زاده، به اقدامات پلیس آگاهی در رابطه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و افزود: در این سه ماه، به ارزش 49 میلیارد مکشوفات داشته ایم که نسبت سه ماهه نخست سال قبل افزایش 48 درصدی داشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان، افزود: قاچاق کالا و ارز بالای صد میلیون تومان افزایش 200 درصدی، بالای 500 میلیون تومان افزایش 87 درصدی و بالای یک میلیارد نیز افزایش بسیار کمی را داشته است.

وی با هشدار درباره غیر قانونی و قاچاق بودن دستگاه‌های ماینر و استخراج ارز دیجیتال، تصریح کرد: 277 دستگاه تولید ارز دیجیتال یا بیت کوئین، کشف و تحویل مقامات قضایی شده است.

عباس زاده خاطرنشان کرد: برای 100 دستگاهی نیز که از ورزشگاه بنیان دیزل کشف شده بود پرونده تشکیل شده و تحویل مقامات قضائی شده است.

عباس زاده، با اشاره به جرائم اقتصادی رخ داده در سه ماهه نخست امسال، گفت: پرونده‌ها به ارزش 69 میلیارد تومان بوده اند که با بررسی آمارها، اختلاس 55 درصد کاهش و حوزه رشا و ارتشاء 4 درصد کاهش داشته است و پرونده زمین خواری در کل 5 پرونده تشکیل شده است که در مجموع کاهش 25 درصدی در حوزه جرائم اقتصادی را شاهد هستیم.

وی از تشکیل پلیس امنیت اقتصادی تا آخر سال در استان خبر داد و گفت: پلیس امنیت اقتصادی به تازگی راه اندازی شده است و در استان نیز تا آخر سال راه اندازی خواهد شد.

سرهنگ عباس‌زاده با بیان این‌که امسال علی رغم اقدامات پیشگیرانه، شاهد افزایش 15 درصدی سرقت، نسبت به سه ماهه ابتدائی سال 97 بودیم، گفت: 70 درصد سرقت‌ از منازل کشف شده‌اند، البته عمده مشکل این سرقت‌ها در غفلت صاحبان خانه و عدم نصب دوربین، دزدگیر و نرده برای بالکن را می‌توان مورد بررسی قرار داد.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان این که امسال اولین سالی است که در حوزه سرقت خودرو و موتورسیکلت، آمارها کاهش 9 درصدی را نشان می‌دهند، افزود: معمولا خودروهای پراید، سمند و پژو 405 بیشترین میزان سرقت را دارند که جلوگیری از آن، توجه ویژه مالکین را طلب می‌کند.

وی، مبارزه با جعل و کلاهبرداری را از دیگر ماموریت‌های نیروی انتظامی برشمرد و به 1136 مورد پرونده کلاهبرداری در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: با مقایسه آمارهای سه ماهه نخست امسال، 4 درصد افزایش را شاهد بودیم که اکثر آن را کلاهبرداری کارت به کارت شامل می‌شود.

کد خبر 806848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha