هیچ‌گاه کارگاه‌های کوچک را به علت بدهی پلمب نمی‌کنیم

سمساری با بیان این‌که تمام کارگاه‌های کوچک و بزرگ می‌توانند از تسهیلات ارائه شده تامین اجتماعی استفاده کنند، گفت: هیچ‌گاه کارگاه‌های کوچک را به علت بدهی تعطیل و پلمب نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «جعفر سمساری» امروز(۱۸ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که ۶۹۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: تعداد مستمری بگیران به ۱۸۱ هزار رسیده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ۵۳ درصد جمعیت استان بهره‌مند از خدمات تامین اجتماعی هستند، افزود: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان ۱۳ هزار و ۲۶۱ نفر هستند.

سمساری با بیان این‌که افزود: ماهانه ۲۸۱ میلیارد تعهدات بلند مدت و ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تعهدات کوتاه مدت و ۱۷ میلیارد تومان از بابت مقرری بگیر پرداخت شده است.

وی در ادامه تعداد بیمه شدگان زن سرپرست خانواده را ۵ هزار و ۸۸۸ نفر اعلام کرد و گفت: ۴۸ هزار نفر بیمه شده قالیبافی تک باف خانگی در استان وجود دارد که هفت درصدحق بیمه خود را پرداخت می‌کنند البته در سال‌های اخیر بیمه شده جدید پذیرش نمی‌شود.

سمساری در بخش دیگری از سخنان خود از توسعه اجرای طرح خدمات غیرحضوری خبر داد و گفت: ۴۰ سرویس خدمات غیرحضوری در بیمه تامین اجتماعی استان وجود دارد، که این خدمات در آینده به ۲۰۰ مورد خواهد رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه میز خدمت یا طرح ساختار خدمات نوین در شعب‌های استان شروع شده است، گفت: قطعاً اگر بتوانیم این روش را رواج دهیم از میزان صفوف در شعبات کاسته خواهد شد.

سمساری با اشاره به این‌که از سال گذشته ۵ کارگزاری تامین اجتماعی در استان راه‌اندازی و خدمات شعب استان برون‌سپاری شد، افزود: طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب از دیگر طرح‌های تامین اجتماعی است که در حال حاضر ۸۵۰ میلیارد تومان بدهی معوقه کارگاه‌های دارای بحران مالی؛ می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی با بیان این‌که تمام کارگاه‌های کوچک و بزرگ می‌توانند از تسهیلات ارائه شده تامین اجتماعی استفاده کنند، گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز بالای ۶۰ میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی دارد، اما با توجه به نبود تمکن مالی، نتوانستند بدهی را پرداخت کنند.

سمساری با بیان این‌که هیچ‌گاه کارگاه‌های کوچک را به علت بدهی تعطیل و پلمب نمی‌کنیم، تصریح کرد: شهردار پرداخت بدهی شرکت واحد را بر عهده نمی‌گیرد و اعلام کرده است که باید خودشان پرداخت کنند و این نیز به وزارت کشور مربوط می‌شود.

کد خبر 807582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha