مرحله استانی مسابقات قرآن کریم به کار خود پایان داد

مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از ۱۵ تیر آغاز شده بود با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در اختتامیه مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف در تبریز؛ قرآن را کتاب معرفت، حکمت و جهان بینی دانست و اظهار داشت: قرآن راه تفکر را برای بشریت باز کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در رژیم طاغوت تلاش بر این بود تا قرآن را از زندگی مردم حذف کنند اما چون کتاب الهی مشعل اسلام و مشعل هدایت است مردم را زیر چتر خود گرفت تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت امام راحل و رهبر معظم انقلاب کارهای ارزشمندی انجام شده و قرآن از مهجوریت درآمد اما جامعه ما هنوز به وظیفه خود در قبال قرآن عمل نکرده است.

امام جمعه تبریز گفت: یکی از درس هایی که قرآن به ما می‌دهد مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان است که میوه این راهبرد، راه روشنی برای رسیدن به اهداف اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که وعده قرآن پیروزی حق بر باطل است، گفت: با درس از قرآن که اخلاق، شریعت، طریقت و حکمت دارد می‌توان در برابر زیاده خواهی دشمنان مقاومت کرد و به پیروزی رسید.

گفتنی است، مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از ۱۵ تیر آغاز شد؛ با حضور ۳۰۰ نفر همراه بود که در پایان از ۳۷ برگزیده در رشته های تحقیق، ترتیل، قرائت، حفظ و اذان تجلیل شد.

کد خبر 807627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha