حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی اهتمام کند

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی یکی از رسالت هایی است که حوزه های علمیه باید در این راستا اقدامات مؤثر انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز(۱۹ تیر) در مراسم جمع طلاب شرکت کننده در دوره تابستانی حوزه های علمیه سراسر کشور در تبریز اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مسأله کشور توجه به جوانان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: طلاب حوزه های علمیه باید با افتخار به داشتن لباس عزت، شرف و اقتدار سربازی امام زمان(عج)، با آشنایی کامل به نیازهای جامعه امروزی و یافتن پاسخ به آنها آینده ای روشن و بهتر از امروز برای جوانان ترسیم کنند.

امام جمعه تبریز ارتقای روحیه معنوی جوانان را بهترین سلاح برای مقابله با توطئه های دشمنان برشمرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در مقابل فرهنگ غربی که امروزه تلاشی از سوی دشمنان برای ضربه زدن به بنیان خانواده ها، یکی از رسالت هایی که حوزه باید در این راستا اقدامات موثر انجام دهد.

وی شُل حجابی و بدحجابی را از جمله قالب های ترویج فرهنگ غربی عنوان کرد و گفت: موفقیت دشمنان در این حوزه بخاطر اجرایی شدن فرمان آنها توسط افراد ناآگاه جامعه است که ماموریت دارند با پوشش های بسیار نامناسب در خیابان ها تردد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان در مسیر پیشرفت و تعالی ایران اسلامی گفت: ایجاد وابستگی و تکیه کردن به دیگران و همچنین اقتصاد تک محصولی رویکرد دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت کشورمان است، اما نباید اجازه چنین گستاخی را به آنان داد؛ بلکه باید با تمام توان در مسیر سربلندی گام برداشت و الگویی برای دیگر جوامع اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اصلی ترین نقطه اختلاف ایران اسلامی و استکبار را ممانعت آنها از پیشرفت جوانان ایرانی دانست و گفت: ارتقای روحیه معنوی و تحصیل علوم روز دنیا از وظایف سنگین جامعه روحانیت در جامعه است که میتواند دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام کند.

کد خبر 808158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha