ترویج فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: با ترویج فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و فقر در جامعه قابل حل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز(۲۰ تیر) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به نقش وقف در کاهش مشکلات جامعه اظهار داشت: با نهادینه شدن سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و فقر در جامعه قابل حل است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خواستار نقش آفرینی مبلغان حوزوی در ترویج فرهنگ وقف میان مردم شد و افزود: یکی از برکات انقلاب احیای موقوفات بوده است. قبل از انقلاب، موقوفات بی شماری از بین رفته بود که بعدها تک به تک احیا شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همگی باید در ایجاد و توسعه فرهنگ وقف تلاش لازم را داشته باشیم؛ چراکه هم اکنون افراد زیادی در جامعه حضور دارند که اگر کار فرهنگی بر روی آنان انجام شود، قطعاً مایل به وقف زمین های خود خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر دقت لازم در انتخاب هیات امنای مساجد گفت: گاه مشاهده می شود که میان هیات امنا، روحانیون مسجد و پایگاه های مقاومت برخی درگیری ها و تضادها مشاهده شده است که باید نسبت به انتخاب درست این افراد دقت بیشتری شود.

وی با توصیه ای به مسؤولان استانی گفت: از تمامی مسؤولان محترم می خواهیم احترام یکدیگر را حفظ کرده و مراقب ارزش های همدیگر باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از زحمات چند ساله حجت الاسلام علی مصائبی قدردانی شده و حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی پس از چهار سال بار دیگر به عرصه مدیریت این اداره کل بازگشت.

کد خبر 808410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha