سنگ‌تمام مسجدی‌ها در فصل پایانی دهه کرامت/ رواج شادی مومنانه در سایه خدمت کریمانه

جشن پایانی دهه کرامت در شب ولادت امام رضا(ع) که با حضور جمع کثیری از اهالی مسجد، ائمه‌جماعات و طلاب و روحانیون برگزار شد برگ زرینی در کتاب امسال دهه کرامت است؛ حضوری پرشور و لبریز از شادی مومنانه که با چاشنی اشک‌های شوق همراه بود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ‌های مساجد: دهه کرامت که آغازش مزین است به نام حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر و پایانش متبرک است به یاد امام مهربانی ها، حضرت رضا (ع)، همه ساله با برپایی جشن ها، نشست ها، همایش ها و مسابقات مختلف در ایران و سراسر جهان گرامی داشته می شود.

 

دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران نیز در همین راستا همه ساله در شب پایانی این دهه، اجتماع بزرگ ائمه جماعات مساجد و استادان و طلاب حوزه های علمیه را در مسجد جامع امام رضا (ع) (واقع در تهران، خیابان خاوران، خیابان نفیس) برپا می کند تا این برنامه، حسن ختامی باشد بر 11 روز شادی مومنانه.

 

 

 

اجتماع بزرگ ائمه جماعات مساجد و استادان و طلاب حوزه های علمیه شب گذشته (شنبه، 22 تیرماه) همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت الله سید باقر آیت میردامادی، مسئول دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران آغاز شد و سپس با قرائت قرآن مجلسی ادامه یافت و هر ثانیه که از این مراسم می گذشت، شمار بیشتری از روحانیون، طلاب و سایر گروه های مردم وارد مسجد جامع امام رضا (ع) می شدند.

 

حدود ساعت 9 و 30 دقیقه شب که شد شبستان مسجد، جای سوزن انداختن نداشت به همین دلیل مسئولان این گردهم آیی بزرگ، حیاط مسجد را فرش کردند تا دیگر شیفتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بخش های مختلف برنامه را از حیاط این خانه خدا دنبال کنند.

 

حضور جمعی از موسسان مرکز رسیدگی به امور مساجد و کمیته های انقلاب اسلامی در مناطق مختلف تهران، ائمه جماعات معمر، شکوه خاصی به این مراسم بخشید تا یک بار دیگر همه به احترام امام رضا (ع) و در مسجدی به نام آن حضرت(ع) و در شب آخر دهه کرامت، دور هم جمع شوند.

 

نظم خاصی در جلسه حکمفرما بود به طوری که باوجود ازدحام جمعیت، بخش های مختلف برنامه راس ساعت برگزار شد.

 

«شهرام شاکری» از نمازگزاران قدیمی و عضو هیات امنای مسجد جامع امام رضا (ع) درباره این اجتماع بزرگ به شبستان گفت: ما همه ساله از چند هفته قبل از شروع ماه ذی القعده و آغاز دهه کرامت، با تشکیل شورای مشورتی، برنامه ریزی دقیقی با هدف اجرای برنامه های متنوع، آموزنده و جذاب انجام می دهیم که امسال نیز به لطف خدا و با همراهی آیت الله سید باقر آیت میردامادی، امام جماعت و همچنین بسیجیان و سایر نمازگزاران مسجد جامع امام رضا (ع) توانستیم، در تمام شب های دهه کرامت، برنامه های مخاطب پسندی برگزار کنیم.

 

 

 

همه مرهون لطف امام رضا (ع) هستیم

 

«مهران احمدپور»، عضو دیگری از هیات امنای مسجد جامع امام رضا (ع) در همین باره بیان کرد: درست است ما یازده شب برنامه های شاد و متنوع و همراه با نظمی خاص در این مسجد برگزار کردیم، ولی باید بدانیم، همه این ها لطف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است. حضور سالیانه میلیون ها نفر در حرم ولی نعمتان در مشهد، آیا وابسته به برنامه ریزی آستان قدس رضوی است؟ البته برنامه ریزی و نظم و جدیت در کارها مهم است ولی آنچه اثر دارد، لطف خود آقا است.

 

اجتماع بزرگ ائمه جماعات مساجد و استادان و طلاب حوزه های علمیه با استقبال خوبی از سوی نسل جوان نیز برگزار شد، در واقع باوجود اسم این برنامه، حضور عموم مردم در آن آزاد است زیرا اهالی مسجد جامع امام رضا (ع) باور دارند، خانه خدا متعلق به همه است و آحاد ملت می توانند در جشن میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شرکت کنند. قرار گرفتن نسل های مختلف مردم از روحانی و غیر روحانی در کنار هم، جلوه خاصی به این برنامه بخشیده بود.

 

 

اشک های شوق در دیدار خادمان حرم رضوی

 

از صحنه های زیبای این جشم اشک های شوق هنگام حضور کاوران خادمان حرم امام مهربانی و ضامن آهو در مسجد جامع امام رضا (ع) بود که از گوشه چشم پیر و جوان، زن و مرد جاری می شد؛ دست ها به دعا به سوی آسمان بلند شدند و هر کس امام رضا (ع) را واسطه می کرد تا خدای مهربان حاجتش را برآورده کند. الهی هیچ دل شکسته ای، دست خالی برنگشته باشد.

 

همانطور که می دانید دهه کرامت ابتکاری بود که سال ها پیش مطرح شد و طی این سال ها «ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور» به خوبی مدیریت برنامه های آن را برعهده داشته است. امسال نیز برنامه های دهه کرامت با شعار زیبا و کاربردی «خدمت کریمانه؛ مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» در ایران و بیش از 2 هزار نقطه از جهان (و در 140 کشور) برگزار شد.

 

برنامه های این دهه در استان تهران، در روز نخست دهه کرامت و با برگزاری ویژه برنامه ای با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی»، رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز شد و آخرین برنامه مهم آن در سطح شهر تهران، شب گذشته با سخنرانی آیت الله سید باقر آیت میردامادی و حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، برگزار شد.

 

درایت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای مطلوب برنامه های دهه کرامت

 

همانطور که اجتماع بزرگ مسجدی ها و حوزوی ها به زیبای و با شکوه وصف ناپذیر در مسجد جامع امام رضا (ع) برگزار شد، امید است با درایت مستمر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و همراهی 33 دستگاه عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، برنامه های این دهه در سال های آینده با شکوه بیشتری برگزار شوند.

 

کد خبر 809028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha