خدمت کریمانه مسجدی‌ها به دهه کرامت محدود نشود/تداوم کمک‌ اهالی مسجد هدایت به سیل‌زدگان

حجت‌الاسلام تهرانی با بیان‌اینکه کمک به نیازمندان نباید مشمول زمان شود، گفت: جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مسجد هدایت در دهه کرامت و با شعار خدمت کریمانه برای خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان افزایش یافت، و این ریشه در تاثیرپذیری از فرهنگ رضوی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین «علی تهرانی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه موضوع کمک رسانی به نیازمندان و آسیب دیدگان نباید مشمول مروز زمان شده و از یادمان برود زیرا آنها بخشی یا همه سرمایه خود را از دست داده اند، اظهار کرد: آسیب دیدگان سیلاب هایی که در فروردین ماه امسال روی داد همچنان چشم به راه کمک های مردمی و حمایت های دستگاه های دولتی هستند.

 

امام جماعت مسجد هدایت با بیان اینکه مردم همیشه و پیش از اعلام دستگاه ها و رسانه ها به یاری نیازمندان و آسیب دیدگان می شتابند، افزود: جمع آوری کمک های مردمی در مسجد هدایت چند روز پس از وقوع سیلاب ها در استان های گلستان، لرستان و خوزستان آغاز و در دهه کرامت و با شعار خدمت کریمانه، بیشتر شد.

 

وی در ادامه با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی در مسجد هدایت خیابان جمهوری اسلامی تهران، بیان کرد: در روزها و هفته های نخست پس از وقوع سیلاب ها و وارد آمدن خسارت های جانی و مادی به تعدادی از هموطنانمان، جمع آوری کمک های مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی در این مسجد آغاز شد و چند کامیون از اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان از سوی نمازگزاران این مسجد به مناطق سیل زده ارسال شد.

 

تهرانی بیان کرد: در ادامه روند کمک رسانی به سیل زدگان که برخی از آنان تقریبا همه املاک و دارایی خود را از دست داده اند، روز گذشته (یکشنبه، 23 تیرماه) مبلغ بسیار قابل توجهی از سوی نمازگزاران و کسبه خیابان جمهوری اسلامی به حوزه مقاومت بسیج منطقه تقدیم شد تا این نهاد انقلابی و فرهنگی از طریق سازمان های مربوطه در زمینه بازسازی مناطق سیل زده هزینه کند.

 

امام جماعت مسجد هدایت ابراز کرد: مردم ایران همیشه یاری گر نیازمندان و  آسیب دیدگان بلایای طبیعی و غیرطبیعی هستند، فرهنگی که ریشه در معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) دارد. بنده در ایام دهه کرامت یکی دو بار در این باره در مسجد هدایت سخنرانی و تاکید کردم که باید رافت رضوی و خدمت کریمانه که شعار دهه کرامت در سال 1398 بود در رفتار ما ظهور کند. الحمدالله نمازگزاران این خانه خدا و کسبه این منطقه از تهران کمک های قابل توجهی به سیل زدگان در همین دهه داشتند که ریشه در تاثیرپذیری آنان از فرهنگ رضوی دارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ائمه جماعات مساجد و مبلغان باید از ظرفیت هر مناسبتی برای ترویج فرهنگ یاری رسانی به نیازمندان استفاده کنند، دهه کرامت که با نام مبارک کریمه اهل بیت (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و امام مهربانی ها، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) عجین شده یکی از بهترین فرصت ها و ظرفیت ها برای این مهم است.

 

کد خبر 809302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha