«ولایت‌مداری و بصیرت» دو عامل شکل‌گیری حماسه 9 دی

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران نهم دی را خط بطلانی بر نقشه‌های شوم استکبار جهانی و فتنه 88 دانست و افزود: "ولایت‌مداری و بصیرت "دو عامل شکل‌گیری این حماسه انقلابی بود.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شبستان  به حضور چشم‌گیر نسل جوان و به ویژه دانشجویان در حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: در جریان حوادث پس از انتخابات سال گذشته به دلیل حضور دانشجویان انقلابی و بابصیرت در صف اول مبارزه با فتنه‌گران فضای دانشگاهی همانند سال 57 کاملا انقلابی بود.

 

وی نهم دی را خط بطلانی بر نقشه‌های شوم استکبار جهانی و فتنه 88 دانست و تأکید کرد: پس از این حماسه ملی و اتمام حجت مردم ، فضای کشور از حالت یأس‌پراکنی و جوسازی‌های پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری به یک فضای اعتماد‌آمیز و شفاف برگشت.

 

حجت‌الاسلام کلانتری ولایت‌مداری و بصیرت را دو اصل مهم شکل گیری حماسه 9دی عنوان کرد و یادآور شد: برای ماندگار شدن این روز همواره باید زیربنای این دو عنصر را در جامعه تقویت کنیم.

 

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران حوادث روز عاشورای 88، حریم‌شکنی‌ها و مقابله با اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی را از دیگر عوامل شکل‌گیری نهم دی دانست.

 

وی با بیان اینکه  حماسه  9دی اولین و آخرین  حماسه تاریخ انقلاب نیست، یادآور شد: نهم دی عصاره دین‌خواهی و انقلابی بودن ملت ایران در دفاع از اسلام بود و همین امر موجب شد تا سیل خروشان مردم  همانند اوایل انقلاب بدون توجه به هیچ‌گونه گروه‌‌بندی جناحی  یکصدا برائت خود از استکبار جهانی به عنوان عاملان اصلی فتنه 88 اعلام کند.

 

حجت‌الاسلام کلانتری همچنین پیرامون نقش اثرگذار رسانه‌ها در شکل‌گیری این‌گونه جریان ها یادآور شد: در جریان حوادث منتهی به 9 دی رسانه‌های ارزشی و به ویژه صدا و سیما نقش قابل توجهی در بصیرت‌دهی به مردم ایفا کردند.

پایان پیام/
 

کد خبر 8117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha