دیدار رییس حوزه هنری یزد با مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد

در دیدار رییس حوزه هنری یزد و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بر استفاده از هنر و ابزار هنری برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل روابط عمومی حوزه هنری یزد،  صادق کوچک زاده در این دیدار که در دفتر مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های حوزه هنری و هنرمندان استان، آمادگی این نهاد را برای همکاری‌ در زمینه‌های مختلف بویژه در رابطه با تولید آثار هنری و ادبی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد.

محمدصادق کوچک‌زاده با برشمردن مأموریت‌ها و رسالت حوزه هنری گفت: حوزه هنری به عنوان نهاد عمومی غیردولتی می‌تواند با نگاه بومی و با تکیه بر توانمندی و قابلیت‌های هنرمندان یزدی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های هنری و ادبی متنوعی انجام دهد.

وی آموزش، تربیت و هدایت هنرمندان و نویسندگان جوان و خلاق را از اولویت‌های حوزه هنری استان برشمرد و اظهار داشت: در این مرکز کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی هنر و ادبیات به صورت هفتگی در حال برگزاری است.

رییس حوزه هنری یزد ضمن معرفی و ارائه تازه‌های نشر و تولیدات این نهاد در سال گذشته و امسال، توضیحاتی در رابطه با پدیدآورندگان این آثار که همه از شاعران و نویسندگان بومی استان هستند بیان کرد.

کوچک‌زاده همچنین در خصوص فرایند چاپ و انتشار کتاب و آثار در دست تولید این نهاد نیز گزارش ارائه کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری اولین جشنواره ملی «طراحی پوستر 40 آیه زندگی» با محوریت خانواده، ازدواج و سبک زندگی اسلامی در یزد اشاره کرد و گفت: 25 طراح گرافیک از یزد و استان‌های همجوار به مدت 3 روز در بخش کارگاه این رویداد هنری به خلق اثر خواهند پرداخت.

رییس حوزه هنری استان با بیان اینکه آثار تولیدی در نمایشگاهی به تماشا گذاشته می‌شود افزود: این جشنواره به زودی با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان، حوزه هنری یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد هم با اشاره به ظرفیت‌های خوب حوزه هنری بر استفاده از این ظرفیت در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تأکید کرد.

فخرالسادات خامسی ‌هامانه افزود: در برنامه‌ها و طرح‌های این دفتر از کمک و همکاری حوزه هنری استان بیشتر استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری آثار ارزشمندی بویژه در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی در یزد چاپ و منتشر کرده گفت: بی تردید ارزش و اهمیت این آثار تاریخی در سال‌های آینده بیشتر مشخص خواهد شد.

در این دیدار همچنین در خصوص همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با جشنواره «طراحی پوستر 40 آیه زندگی» هماهنگی و رایزنی شد.

کد خبر 813410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha