پیشگیری از وقوع جرائم تنها با کار فرهنگی ممکن است

پورمحمدی گفت: پیشگیری از وقوع جرائم تنها با کار فرهنگی و آگاهی بخشی در طیف های مختلف مردم ممکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز(دوم تیر) در مراسم تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: آشنایی مردم به حقوق و تکالیف خود از جمله شاخص های سواد در دنیای کنونی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: انتظار داریم دستگاه قضایی استان، اهتمام ویژه‌ای نسبت به آشنایی مردم با حقوق و تکالیف خود داشته باشد و صداوسیما و رسانه‌های جمعی نیز در تحقق این امر، نقش‌آفرینی کنند.

وی تخلف‌زدایی از سوی دستگاه قضایی را امری لازم و مطالبه مردمی دانست و افزود: پیشگیری از وقوع جرائم تنها با کار فرهنگی و آگاهی بخشی در طیف های مختلف مردم ممکن است.

پورمحمدی کاهش پرونده‌های قضایی را امری لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بالا بودن تعداد پرونده‌های شکایت و تخلفات، شاخص خوبی برای دستگاه قضایی نیست و انتظار داریم قوه قضائیه در عین برخورد با مفسدان و مجرمان، نسبت به کاهش عناوین تخلفات اقدام کنند.

پورمحمدی افزود: کاهش پرونده‌های جرم و تخلف و میزان تلاش در جهت پیشگیری از تخلفات باید جزو ملاک‌های ارزیابی مراکز قضایی باشد.

استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی بنا به گزارش شورای امنیت کشور، امن‌ترین و پاک‌ترین استان کشور است که نقش دستگاه قضایی در کسب این عنوان، بسیار ویژه و تاثیرگذار است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات چهار ساله حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری تجلیل و موسی خلیل‌اللهی،به عنوان رییس کل پدادگستری آذربایجان شرقی معرفی شد.

کد خبر 814005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha