نظارت مستمر بر دستگاه قضایی ضرورت دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: نظارت مستمر و دقیق درونی برای برخورد شدید با نیروهای ناسالمی که در داخل قوه قضائیه ممکن است فعال باشند، از جمله انتظارات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز(دوم مرداد) در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل‌ دادگستری آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اقدامات ارزشمند حجت الاسلام مظفری اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ زندانی در استان مانوس با قرآن هستند و حتی فردی که هیچ سوادی نداشت، اکنون حافظ کل قرآن شده است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و احیای واحدهای تولیدی را از دیگر اقدامات رییس‌کل پیشین دادگستری دانست و ادامه داد: رسیدگی به کارخانجات ورشکسته و احیای دوباره آنها از دیگر کارهای دادگستری استان بود. 

وی خطاب به رئیس کل جدید دادگستری استان گفت: همت بر تشکیل حل اختلاف داشته باشید؛ یعنی شوراهای حل اختلاف محله‌ای، مسجدی، کدخدا منشی تشکیل شود تا میزان پرونده در دادگستری کاهش یابد. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که قاطعیت در دستگاه قضایی به معنای فریاد زدن و برخورد بد قاضی با متهم و شاکی نیست، گفت: با مراجعان برخورد خوب برخورد شود چراکه با مهربانی هم می‌توان کارها را جلو برد. 

وی پشتیبانی و حمایت دستگاه قضایی درمقابله با جرائم و ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی را یادآور شد و گفت: گسترش چتر عدالت و عدم ملاحظه این و آن در قضاوت را پیش بگیرید. 

آل‌هاشم ادامه داد: کاهش اطاله دادرسی و سرعت بخشیدن به قضاوت‌ها بدون عجله، برخورد قاطع و سریع با مفسدان اقتصادی و تلاش برای از بین بردن زمینه‌های فساد مورد انتظار مردم از دستگاه قضایی است.

امام جمعه تبریز خواستار نظارت مستمر و دقیق درونی برای برخورد شدید با نیروهای ناسالمی که در داخل قوه قضائیه ممکن است فعال باشند؛ شد و گفت: تلاش در جهت گسترش شفافیت در امور به خصوص مسائل اقتصادی از دیگر انتظارات مردم از دستگاه قضایی است. 

کد خبر 813883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha