آذربایجان‌شرقی در کشف جرائم سایبری جزو سه استان برتر کشور است

محمودی با اعلام این‌که به لحاظ کشف جرائم سایبری جزو سه استان برتر کشور هستیم، تصریح کرد: برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی در استان ۳۰۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سرهنگ «محسن محمودی» امروز(دوم تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با بیان این‌که ضریب نفوذ اینترنت در استان آذربایجان‌شرقی ۵۷ درصد است، اظهار داشت: این امر نشان می دهد که استان به سمت توسعه یافتگی در حال حرکت است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که پلیس فتای آذربایجان شرقی یکی از مراکز مقتدر و مؤثر سایبری کشور است، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم امنیت را در فضای مجازی ایجاد کنیم و در این مسیر با جدیت و دانش حداکثری فعالیت داریم.

وی با بیان این‌که شبکه‌ های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ، پرکاربردترین نرم‌افزارهای مورد استفاده در استان است، گفت: خوشبختانه جرائم در حوزه‌‌های اخلاقی، تهدید، اخاذی و مزاحمت‌های اینترنتی در استان ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

محمودی با اشاره به افزایش وقوع برخی جرم های فضای سایبری نسبت به سال گذشته، یادآور شد: در چهار ماهه اول سال جاری، ۸۶ درصد افزایش جرایم سایبری را شاهد بوده ایم، که البته بیش از ۹۹ درصد آن ها کشف شده است.

رئیس پلیس فتای استان با اعلام این‌که به لحاظ کشف جرائم سایبری جزو سه استان برتر کشور هستیم، تصریح کرد: برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی در استان ۳۰۰ درصد افزایش یافته است، که نشان از کم توجهی شهروندان به توصیه های پلیس فتا دارد.

وی ادامه داد: انتظار داریم شهروندان به توصیه‌های پلیس فتا توجه جدی داشته باشند، وجود برخی صفحات جعلی در اینترنت، اسکیمرها و ربات در کانال‌ها می‌تواند راهی برای کلاهبرداری‌های اینترنتی باشد. 

محمودی به دستگیری باند اسکیمر و فیشینگ در استان طی چهار ماه گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: حدود ۱۰ نفر در از مجرمان باند اسکیمر دستگیر و ۱۴ نفر شاکی شدند و همچنین سه باند فیشینگ نیز در استان دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: توجه به حوزه امنیت و حفاظت از داده و حریم خصوصی با توجه به ویژگی های فضای سایبری امری ضروری و لازن است، در حقیقت می توان گفت؛ فضای مجازی حریم خصوصی افراد نیست.

وی با اشاره به این‌که در حوزه پیشگیری چندین نهاد و سازمان مسؤولیت دارند و این وظیفه تنها بر عهده پلیس نیست، افزود: تیم واکنش سریع پلیس فتای استان در سال جاری فعال شده و شاهد کشف جرائم در کمتر از ۱۰ روز هستیم.

محمودی با بیان این‌که پلیس فتا به منظور افزایش سطح خدمات رسانی در شهرستان‌ها، سه شعبه‌ در شهرهای اهر، میانه و جلفا راه اندازی خواهد کرد، گفت: هشدار می دهیم؛ پلیس فتا در برخورد با جرائم سایبری و ایجاد امنیت اخلاقی مردم با کسی تعارفی ندارد. 

 

کد خبر 814021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha