برپایی ۱۷۰ پایگاه فراغتی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در تابستان

نورمحمدی گفت: در تابستان امسال بیش از ۱۷۰ پایگاه اوقات فراغت با شعار «هر دانش ‌آموز یک مهارت» پذیرای دانش ‌آموزان در کلاس های مختلف ‌آموزشی، فرهنگی، هنری و ... هستند.

«علی نورمحمدی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهارداشت: دانش آموزان پس از ۹ ماه تلاش در طول سال تحصیلی، نیازمند برنامه‌ریزی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت در فصل تابستان هستند، بنابراین فراهم کردن فضاهای تفریحی و بانشاط برای دانش‌آموزان از وظایف مسئولان است تا بتوانند حداکثر استفاده را از اوقات فراغت داشته باشند.

 

رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی و دبیر ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: برنامه ریزی اوقات فراغت در تابستان جاری بر اساس شعار «رونق تولید» انجام شده و تلاش کرده‌ایم که ضمن جذب حداکثری دانش‌آموزان در مراکز و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستان و با مساعدت سایر دستگاه‌های ذیربط شعار هر دانش آموز یک مهارت را محقق کنیم.

 

وی ادامه داد: بر اساس اسناد بالادستی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان جزو برنامه‌های آموزش و پرورش است، بنابراین در تابستان امسال بیش از ۱۷۰ پایگاه اوقات فراغت  در موضوعات مختلف به دانش‌آموزان خدمات ارائه می دهند.

 

به گفته نورمحمدی، هسته‌های متمرکز اوقات فراغت، شامل ۸۰ کانون فرهنگی و تربیتی، ۱۵ مرکز دارالقرآن، ۱۲ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی، ۴۵ سالن ورزشی، ۱۸ اردوگاه فرهنگی، تربیتی، مراکز آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پایگاه‌های تشکل های دانش‌آموزی و مدارسی که توسط مدیریت آموزش و پرورش شهرستان‌ها تعیین شده اند، در تابستان فعال هستند.

 

وی گفت: برنامه‌های اوقات فراغت شامل پنج محور «مهارت‌های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی، فرهنگی، هنری و فعالیت‌های نشاط‌ آور و شادی‌بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی،‌ مهارت‌های ورزشی و سلامت» هستند.

 

دبیر ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای بنیاد علوی، اردوهای زیارت اولی‌های حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام، مسابقات فرهنگی هنری کشوری، مسابقات نماز، عترت و قرآن از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

 

 

 

کد خبر 814509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha