بازشناسی اعماق فرهنگی و هویتی شهرها شاخصه مهم شبکه شهرهای خلاق

جوادیان زاده با اشاره به برگزاری طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر گفت: شبکه شهرهای خلاق فرصتی مناسب برای بازشناسی اعماق فرهنگی و هویتی شهرها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان زاده» در نخستین نشست کارگروه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر یزد گفت: قرار گرفتن جز استان های پیش رو هدف گذاری ما در طرح های ملی است که یکی از این طرح ها شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: این طرح فرصت مناسبی برای فرهنگ  و هنر شهرستان ها است تا از این طریق اعماق فرهنگی و هویتی را واکاوی و بازشناسی کنند.

 

وی ادامه داد: الان می توانیم از طریق بسیج تمامی امکانات در شهرستان ها و همگرایی در دستگاه های فرهنگی به نوعی محوریت فرهنگی با تولی گری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد کینم.

 

جوادیان زاده تصریح کرد: این طرح می تواند موضوع کاری مشترک برای تمامی دستگاه های فرهنگی و هنری استان باشد و از این طریق ظرفیت های شهری مختلف معرفی شود.

 

وی گفت: در این طرح، رسانه ها می توانند نقش اثر گذار داشته و در جهت معرفی ابعاد مختلف این طرح و همچنین معرفی ظرفیت های شهرستان ها حرکت کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: فرهنگ امری پیچیده است که بایستی ابعاد مختلف آن را نهادهای مختلف، سازمان های غیر دولتی فرهنگی، رسانه هاو فعالان اجتماعی مورد بحث و گفتگو قرار داده و معرفی کنند.

 

جوادیان زاده بیان کرد: شهر بر اساس فرهنگ و هنر باید بازسازی و بازخوانی شود یعنی ما در هر گوشه شهر دغدغه فرهنگ و هنر داشته باشیم و آن را در بین مسئولان ایجاد کنیم.

 

وی گفت: جهانی شدن یکی از مهمترین فرآیندهایی است که در دو بعد همانندسازی، همشکل سازی و همچنین تشخص و تمایز صورت می گیرد.

کد خبر 814607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha