میزبانی از جشنواره تئاتر رضوی افتخاری برای آذربایجان است

محمدپور گفت: برگزاری افتتاحیه جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بازار تبریز یک اتفاق بزرگ به حساب می‌آید و خوشحالیم که میزبان این رویداد کشوری هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در افتتاحیه چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی که در تیمچه مظفریه بازار تاریخی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: خداوند سبحان را شاکریم که در این سرای با عظمت، جریان هنر و علاقه به اهل بیت(ع) در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و در یک بستر جریان پیدا می‌کنند. خداوند را شاکریم که مردم عزیز، مدیران و هنرمندان ما را به نام ثامن‌الحجج (ع) مفتخر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: برگزاری افتتاحیه جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بازار تبریز یک اتفاق بزرگ به حساب می‌آید و خوشحالیم که میزبان این رویداد کشوری هستیم.

محمدپور خاطرنشان کرد: هنر تئاتر امروزِ آذربایجان شرقی با همه داشته‌ها و جایگاهی که در تئاتر کشور دارد، می‌خواهد سبک زندگی رضوی را با قدرت و افتخار از زبان هنر بیان کند.

وی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی امروز منادی این پیام است که «اگر مردم در هر موقعیت و شرایطی قرار بگیرند، با توسل به آموزه‌های رضوی می‌توانند در برابر مشکلاتی که با آنها درگیر هستند، سرافراز بیرون بیایند»

محمدپور با اشاره به میزان آثار ارسال شده به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی، یادآور شد: در بخش نمایش‌نامه نویسی بیش از ۹۰ اثر به جشنواره رسید و آثار ارزشمندی با مضامینی همچون سبک زندگی امام رضا(ع) آفریده شد که ما امروز شاهد اجرای منتخب این آثار در آذربایجان شرقی خواهیم بود.

وی ادامه داد: 83 تئاتر نمایشی نیز به واسطه جشنواره تئاتر رضوی خلق شد که جزو ثروت‌ها و اندوخته‌های این کشور محسوب می‌شود. پیام چنین رویدادهایی ای به نسل‌های جوان جامعه زندگی «قدرتمندانه و با کرامت» است.

کد خبر 815209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha