چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی در تبریز آغاز شد

چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی امروز در بازار تاریخی تبریز افتتاح و تا ۹ مرداد در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مهدی لزیری» امروز(ششم مرداد) در حاشیه آغاز به کار جشنواره تئاتر رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبریز همواره در طول تاریخ به عنوان کانون ولایت‌مداری و عشق به ائمه معصومین (ع) شناخته شده است.

دبیر تخصصی جشنواره سراسری تئاتر رضوی خاطرنشان کرد: تبریز همواره در طول تاریخ به عنوان کانون ولایت‌مداری و عشق به ائمه معصومین(ع) شناخته شده و مورد توجه بوده و یکی از اماکن مهم سیاسی و فرهنگی و اجتماعی کشور محسوب می شده است.

وی افزود: مکانی که امروز برای آیین گشایش این جشنواره در نظر گرفته شده در طول صدها سال گذشته مرکز تجمع هیات های حسینی بوده و یکی از زیباترین بناهای بازار تبریز است که سراسر آن با نوای یاحسین در هم آمیخته است.

لزیری در ادامه با اشاره به مناسبت‌های این روز تصریح کرد: تقارن آغاز جشنواره سراسری تئاتر رضوی با روز شریف دحو الارض و روز مخصوص زیارت امام رضا(ع) به فال نیک می گیریم و امیدواریم این جشنواره موجب تولید آثار فاخر در حوزه‌ی سیره‌ی رضوی باشد.

وی در ادامه از راهیابی ۱۲ اثر به مرحله نهایی و بخش مسابقه جشنواره خبر داد و افزود: این جشنواره، چهاردهمین دوره تئاتر رضوی است که تبریز با تمام قدرت آن را برگزار کرده و به بهترین شکل ممکن از میهمانان کشوری که به تبریز می‌آیند، پذیرایی می‌کند.

همچنین «بهروز مهدوی» فرماندار تبریز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی ضمن تقدیر از برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری در بازار تبریز، اظهار داشت: این مکان مقدس سال‌های سال است که در ماه محرم شاهد عزاداری عاشقان حسینی است و مسئولین فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ انتخاب خوبی برای مکان افتتاحیه جشنواره ئتاتر رضوی داشتند.

وی افزود: آذربایجان شرقی ٤ میلیون نفر جمعیت دارد و جمعیتی حدود ٢ میلیون نفر در تبریز ساکن هستند. تبریز به عنوان «شهر اولین‌ها» معروف است. صدها «اولین» در تبریز اتفاق افتاده و اولین نمایش‌‎نامه و اولین تئاتر در تبریز برگزار شده است.

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: در تبریز، عشق و علاقه به امام رضا(ع) موج می‌زند و قطعاً استقبال خوبی از جشنواره ئتاتر رضوی انجام خواهد شد و هنرمندان استانی هم در کنار میهمانان عزیز حضور خواهند یافت تا تبریز میزبانی شایسته‌ای از چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی را داشته باشد.

کد خبر 815222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha