همایشی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی

نخستین همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» به دنبال طرح و لایحه ای برای مدیریت شهری در زمینه تمدن سازی نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «احمد حمیدی» امروز(۶ مرداد) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته و در جمع مردم تبریز و آذربایجان به مناسبت ۲۹ بهمن مبنی بر پیشرو بودن تبریز در گام دوم انقلاب، ایده برگزاری نخستین همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» طراحی شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز ادامه داد: در این راستا کمیته علمی و سایر کمیته های این همایش با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی استان ایجاد شد.

وی افزود: در راستای کاربردی کردن این همایش ملی تلاش می شود خروجی آن به طرح و لایحه ای برای مدیریت شهری در زمینه تمدن سازی نوین اسلامی تبدیل شود و در اختیار شهرداران و اعضای شورای اسلامی کلانشهرها و شهرها قرار گیرد.

حمیدی خاطرنشان کرد: محورهای اصلی این همایش شامل شهر پایدار؛ علم پژوهش - اخلاق، معنویت و سبک زندگی اسلامی، ایرانی - اقتصاد - عدالت اجتماعی و سلامت نظام اداری - حقوق شهروندی - دیپلماسی شهری - فرهنگ و تمدن اسلامی - جوان‌گرایی، خلاقیت و نوآوری و مشارکت اجتماعی و مدیریت جهادی و انقلابی است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز گفت: در روز برگزاری همایش پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی گام دوم انقلاب در کلانشهرها ارایه می شود تا تمامی اقدامات شهرداری ها براساس برنامه های این دبیرخانه انجام شود و دبیرخانه نیز با ستاد مرکزی گام دوم انقلاب در ارتباط باشد.

حجت الاسلام حمیدی، ادامه داد: پیشنهادات ارایه شده در مقالات ارسال شده به این همایش در قالب « کاربست» جمع آوری و در اختیار شهرداران و اعضای شورای اسلامی کلانشهرها و شهرها قرار می گیرد تا هر کدام که قابلیت اجرایی داشت را انجام دهند.

کد خبر 815317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha