نیازمند رویکرد جهادی در فعالیت‌های فرهنگی هستیم

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با تأکید بر رویکرد جهادی در حوزه فرهنگ گفت: امروز تنها راهی که ما را در برابر دشمنان بیمه می‌کند، حفظ بنیه دفاعی و فرهنگی در جوانان است.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمحمد علی آل‌هاشم» عصر امروز در مراسم بازگشایی دفتر جدید فرهنگی و هنری شهید هاتف اظهار داشت: دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند است که همه باید در حفظ آن تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که همه نهادها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسؤول هستند، خاطرنشان کرد: تجلیل از کار فرهنگی و فرهنگ ایثار و دفاع مقدس از جمله فعالیت‌های فرهنگی است که باید انجام دهیم.

امام جمعه تبریز افزود: اگرچه این وظیفه به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس محول شده است و ما از این بنیاد انتظارات زیادی برای ارتقا فرهنگی داریم اما سایر نهادها نیز باید به سازمان حفظ آثار کمک کنند.

وی تاکید کرد: امروز تنها راهی که ما را در برابر دشمنان بیمه می‌کند، حفظ بنیه دفاعی و فرهنگی در جوانان است و این روحیه می‌تواند کشور را نگه دارد چنانکه تاکنون نگه داشته است.

آل هاشم ادامه داد: برای حفظ گنجینه دفاع مقدس راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها آگاهی نسل جوان از حقایق جنگ است، من از زمان جنگ از خدمات حاج بهزاد پروین قدس باخبرم؛ کارهایشان ماندگار است و مجموعه‌شان گرانبهاست که همه باید برای حفظ آن تلاش کنند.

وی در خصوص نگهداری و نشر آثار دفاع مقدس گفت: این آثار حتی باید به شکل دیجیتالی و رسانه‌ای حفظ شود البته اگر بخواهیم از این گنجینه‌ها حفاظت کنیم تشکیل موزه‌ها، راهیان نور و یادواره‌ها نیز بهترین راه انتقال فرهنگ دفاع مقدس هستند.

کد خبر 815768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha