نابودی ۲۰ درصد از پوشش گیاهی استان یزد به دلیل خشکسالی

موسوی بیوکی با اشاره به تلاش در جهت احیای پوشش گیاهی در استان یزد گفت: ۲۰ درصد از پوشش گیاهی استان یزد به دلیل خشکسالی نابود شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید ابوالفضل موسوی بیوکی» در نشست مجمع نمایندگان استان یزد در محل استانداری یزد گفت: استان یزد استانی است که دارای آب و هوای خشک و کم آب و خشکسالی های پی در پی است که برخی از اشتغال ها از جمله کشاورزی، دام و شیلات و ارتباط با آب ما را به فکر می اندازد.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طرح آمایش تمامی طرح ها مبنی بر مشکلات در زمینه آب حل شده است و می توان از این طریق بسیاری از مسائل را حل کرد.

وی ادامه داد: ما در استان شاهد تولید مواد خام هستیم که بسیاری از ارزش های افزوده از استان خارج می شود که نمونه آن شیر است که 50 درصد آن به خارج از استان ارسال می شود.

 

موسوی ادامه داد: پوشش گیاهی استان گفت: حدود 20 درصد از پوشش گیاهی استان به دلیل خشکسالی از بین رفته است و در صورت ادامه حیات در استان از بین می رود.

 

وی بیان کرد:72 هزار شغل کشاورزی در استان است که نیازمند توجه ویژه به این بخش است و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان ما دارای آمایش و طرح و برنامه است که در صورت حرکت بر این اساس بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

 

کد خبر 817335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha