خوداظهاری فشار خون با مراجعه با سامانه سلامت/ فعالیت ۳۳۱ ایستگاه موقت برای ثبت فشار خون مردم یزد

دهقانی با اشاره به بسیج ملی فشار خون بالا گفت: تعدا ۳۳۱ ایستگاه موقت برای ثبت فشار خون مردم یزد فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد رضا دهقانی» در نشست خبری بسیج ملی فشار خون بالا گفت: طبق آمار جمعیت هدف ما در 30 سال به بالا 563 هزار و 247 نفر هستند که بر این اساس 50 درصد جمعیت را تحت پوشش قرار داده و غربالگری فشار خون آنها را انجام دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: آمار از طریق سامانه سیب، سامانه بهداشت و خود اظهاری در سامانه صبت می شود که ما می توانیم آمار را از این طریق ثبت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: 331 ایستگاه موقت برای استان در جهت غربالگری فشار خون تعریف کرده ایم که 142 مورد مربوط به شهر یزد است و از این طریق فشار خون افراد ثبت می شود.

دهقانی تصریح کرد: تا پایان وقت  31 خردادماه تعداد 248 هزار و 288 نفر فشار خون ثبت شده است که حدود 45 درصد از جامعه هدف را ثبت کرده ایم که ظرف دو روز دیگر به برنامه کشوری می رسیم و 50 درصد را ثبت می کنیم.

وی ادامه داد: 176 هزار و 802 نفر در سامانه سیب ثبت شده اند و 71 هزار 486 نفر نیز در ایستگاه های موقت توسط تیم های سیار ثبت شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: 73 هزار و 801 نفر ثبت ایستگاهی داشته ایم.

دهقانی بیان کرد: بر اساس اطلاعات سامانه بسیج ملی کنترل فشار خون بالا بیش از 38 درصد مردم فشار خون نرمال ، 41 درصد فشار خود 12 بر روی 8 و 14 بر روی 9، 13 درصد 14 بر روی 9 تا 16 بر روی 10، و 4 درصد 16 روی 10 و حدود یک و نیم درصد نیز فشار خون بسیار بالا و اورژانسی هستند.

وی ادامه داد: از 15 تیرماه به مدت یک ماه آمارهای اطلاعاتی برای استان ها ارائه شده و راستی آزمایی آنها انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: تا این لحظه تقریبا به غیر از شهر یزد تمامی شهرستان ها به پوشش 50 درصد رسیده اند.

دهقانی افزود: از امروز افراد می توانند به نزدیک ترین مراکز بهداشتی و درمانی محل سکونت مراجعه کنند و در غیر این صورت می توانند با مراجعه سامانه سلامت فشار خون خود را ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: 352 واحد خدمات سلامت در حوزه بهداشت فعال داریم که از این تعداد 170 خانه بهداشت، 35 مرکز روستایی هستند.

دهقانی تصریح کرد: 37 هزار 184 نفر قبل از بسیج ملی فشار خونی ثبت شده بودند که الان در این کمپین بیش از 3 هزار نفر فشار خون جدید ثبت کرده ایم.

وی ادامه داد: ما قانون داریم اما نحوه برخود آن در بخش های مختلف متفاوت است.

کد خبر 801986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha