نماینده مردم یزد، ۴ راهکار برون رفت از مشکل آب را مطرح کرد

موسوی بیوکی در دیدار با خبرنگاران در خصوص ۴ گزینه حل مشکل آب استان یزد را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید ابوالفضل موسوی بیوکی» در دیدار با جمعی از خبرنگاران گفت: بحث آب یزد در 4 خط باید پیگیری شود که خط انتقال آب آشامیدنی فعلی، خط انتقال خرسان، خط انتقالی از خلیج فارس و خط برداشت آب از دریای عمان به این عنوان است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامیگفت: میانگین سالانه 64 میلیون متر مکعب به یزد رسید که سال گذشته 50 متر مکعب رسید که دلیل آن پایین آمدن ذخیره آب سد زاینده رود بود ولی امسال به واسطه ذخیره بیشتر آب شاید از 64 متر مکعب نیز بیشتر شود اما ظرفیت ما 98 متر مکعب است.

وی بیان کرد: خط یک به عنوان اولین مطالبه است که وظیفه حاکمیت است که اصلا قابل حذف نیست.

موسوی بیوکی ادامه داد: یزد برای بخش آب، سالانه 95 میلیون مترمکعب نیاز دارد که این از فرمول خاص بدست می آید که ما می توانیم از طریق خط دوم از مبدا خرسان و بهشت آباد تامین کنیم که دولت در سال 96 اعلام کرد که رسما آب از بهشت آباد قابل تامین نیست ولی این خط در حال بررسی و تایید طرح است.

وی خاطرنشان کرد: خط سوم انتقال از خط انتقال خلیج فارس است که سهم چادرملو 22 درصد و متعلق به استان یزد است که در سفر آقای روحانی به استان در خصوص هزینه آن در مورد یزد تصویب شد اما تنها 22 درصد آن مربوط به استان بود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خط چهارم نیز در زمینه انتقال آب از دریای عمان بود که در سال 97 اجازه برداشت آب از دریای عمان تایید شد.

وی خاطرنشان کرد: اسفند سال 87، مصوبه تخصیص 250 میلیون مترمکعب آب شیرین از دریای عمان به یزد را گرفتیم و تنها در کمیسیون عمران من 16 جلسه آب داشتم تا محیط زیست، وزارت نیرو، پدافند غیرعامل و سایر دستگاه‌های مرتبط را مجاب به این طرح کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه این خط انتقال از سیستان و بلوچستان انجام می‌شود، پیگیری‌های لازم را برای اختصاص 750 میلیون لیتر مکعب آب برای استان‌های شرقی گرفتیم که به سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی منتقل می‌شود.

موسوی بیوکی ادامه داد: این آب مربوط به صنعت و کشاورزی است و به همین دلیل باید توسط بخش خصوصی، صنعت و افراد فعال در این حوزه انجام شود و سرمایه‌گذاری باید از سوی این بخش صورت پذیرد.

وی با اشاره به انتشار فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این منظور گفت: تاکنون 30 پیمانکار اطلاعات و مدارک خود را ارسال کرده‌اند و انتقال آن با کمتر از 40 هزار میلیارد تومان امکان‌پذیر نیست.

 

 

کد خبر 819673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha