ما هیچگونه محدودیتی جهت تامین ارز  واردات دام مناسب نداریم

رضایی با اشاره به واردات بزهای اصلی به کشور گفت: ما هیچگونه محدودیتی جهت تامین ارز  واردات دام مناسب نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مرتضی رضایی» در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با حضور مسئولان جهاد کشاورزی در استان گفت: با توجه به این که استان یزد استان خشکی است باید کشاورزی کم آب خواه را مورد توجه قرار دهد.

معاون امور تولید دام وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حرکت های خوبی در استان شده و توسعه پرورش صنعتی بز نمونه این حرکت های مناسب است.

وی ادامه داد:  ما هیچگونه محدودیتی برای واردات دام متناسب جهت تامین ارز نداریم و کسانی که دارای شرایط هستند می توانند از آن استفاده کنند و برای واردات برای بزهای اصیل برای اصلاح نژاد و دام های خود مبادرت کنند.

رضایی ادامه داد: توسعه پرورش دام های کم آب خواه از جمله شتر و بز می تواند در استان مورد تصویب قرار گیرد.

وی گفت: ما روی شیر و محصولات آن در استان کم کار کرده ایم به این معنی که باید به سمت توسعه نژادهای کم آب خواه برویم زیرا برخی از دام ها علاوه از استفاده از میزان بالای آب شاهد مشکلاتی از این قبیل هستیم.

معاون امور تولید دام وزارت جهاد کشاورزی  خاطرنشان کرد: ما امسال موظف کردیم که دامداران حتما برای دام های خود باید زمین کشاورزی داشته باشند و آن را محدود کردیم.

رضایی بیان کرد: جو، ذرت و کندله سویا به شدت الان زیاد داریم و در زمینه واردات مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: تمام محصولات دامی صادرات آن باز است که باید حد آن نگهداری شود تا از لحاظ قیمتی دچار مشکل نشویم.

معاون امور تولید دام وزارت جهاد کشاورزی  بیان کرد: ما باید بستر اشتغال فارغ التحصیلان را ایجاد کنیم و اعتقاد داریم که از فارغ التحصلان رشته های کشاورزی استفاده شود.

کد خبر 817349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha