رشد ۲۰ درصدی نوغانداری در جنوب کرمان

محمدرضا قاعدی فر، گفت: منطقه جنوب کرمان به لحاظ شرایط خاص آب و هوایی و تنوع اقلیمی از پتانسیل مناسبی برای نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در کشور برخوردار است و در سال جاری شاهد رشد ۲۰ درصدی متقاضیان فعالیت در این زمینه نسبت به سال گذشته هستیم.

« محمدرضا قاعدی فر » معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: منطقه جنوب کرمان به لحاظ شرایط خاص آب و هوایی و تنوع اقلیمی از پتانسیل مناسبی برای نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در کشور برخوردار است.

محمدرضا قاعدی فر، افزود: در سال جاری شاهد رشد ۲۰ درصدی متقاضیان فعالیت در این زمینه نسبت به سال گذشته هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، ابراز داشت: در سال جاری تعداد ۱۰ جعبه تخم نوغان به منظور ترویج و آموزش این حرفه در سال جاری بین متقاضیان توزیع شد. 

وی، بیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی، شناسایی مکان های مناسب جهت احداث توتستان و توزیع جعبه های تخم نوغان در میان واجدین شرایط، از برنامه های در دست اقدام برای ایجاد و رونق صنعت نوغانداری در منطقه است. 
 قاعدی فر، با اشاره به ارزش اقتصادی تولید ابریشم در کشور و جهان، افزود: امیدواریم با تداوم حمایت‌های دولتی و ایجاد زیرساخت های مناسب در زمینه پرورش کرم ابریشم، در آینده شاهد رونق این صنعت اقتصادی و توسعه صنایع جنبی  مرتبط با آن نظیر صنایع قالی بافی، گلیم بافی در منطقه باشیم.

کد خبر 817285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha