نشست مشترک مجامع قرآنی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

نشست مشترک مجامع قرآنی آذربایجان شرقی با حضور فعالان قرآنی سازمان‌ها و نهادهای مختلف در مرکز صدا و سیمای استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «علی حسینی» شب گذشته(۱۳ مرداد) در نشست متشرک مجامع قرآنی که با حضور فعالان قرآنی سازمان‌ها و نهادهای مختلف در مرکز صدا و سیمای استان برگزار شد، یکی از دلایل تنگ نظری در اجرا و پخش برنامه و چهره های قرآنی را ایده ال گرایی صرف در ارایه الگوها از سوی مسؤولان و کارشناسان دانست.

مدیر کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر این‌که در معرفی این الگوها باید از سخت گیری بیش از اندازه پرهیز شود، خاطرنشان کرد: باید داشته های استان در عرصه قرآن معرفی شود تا خانواده ها برای حضور و فعالیت در زمینه برنامه های مرتبط با کلام الله مجید تشویق شوند. 

وی برگزاری مسابقات استانی قرآنی، پوشش برنامه های قرآنی در طول سال و ساخت فیلم‌ها و انیمیشن های کوتاه قرآنی را از اقدامات صدا و سیمای مرکز استان برای اعتلای فرهنگ قرآن و سبک زندگی اسلامی برشمرد و از برنامه سازان این مرکز قدردانی کرد.

همچنین فعالان قرآنی در ادارات و سازمان‌های مختلف استان در این نشست تشکیل گروه ویژه آسیب شناسی برای بررسی و احصای نقاط ضعف و قوت برنامه های صدا و سیما و نیازسنجی مخاطبان و به خصوص جوانان و ارایه الگوهای برجسته را مورد تأکید قرار دادند.

اجرای برنامه های قرآنی جذاب با محتوای سرگرمی برای نوجوانان، توجه به بومی سازی برنامه های قرآنی، ایجاد دفتر قرآن و عترت در صداوسیما و پوشش تصویری نماز جماعات مدارس از دیگر مطالبات فعالان قرآنی سازمان‌ها و نهادهای مختلف استانی بود.

کد خبر 817806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha